Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۱۷۱ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور، از فعالیت ۱۷۱ صندوق حمایت از بخش کشاورزی با هدف تأمین مالی تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای تولید خبر داد.

فعالیت ۱۷۱ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین مهدی‌دوست در نشست بررسی وضعیت صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان که در چابهار برگزار شد، گفت: در حال حاضر به ترتیب بیشترین صندوق حمایت از بخش کشاورزی با ۹۳ صندوق در سطح شهرستان‌ها و ۳۲ صندوق استانی، ۱۱ صندوق ملی،۲۰ صندوق حمایت از زنان، ۱۳ صندوق منابع طبیعی و دو صندوق منطقه‌ای در کشور فعال است که با پشتیبانی مالی از فعالان این بخش بازوی اجرایی پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی شیلات را یکی از بهترین ظرفیت‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال و توسعه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: این استان به ویژه شهرستان بندری چابهار ظرفیت‌های فراوانی در زمینه صید آبزیان و شیلات دارد، به طوری که این بندر با موقعیت راهبردی و متصل به آب‌های آزاد، بزرگترین بندر اقیانوسی فرصت‌های بی‌بدیل را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

رئیس  هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: این صندوق با توجه به ظرفیت‌های تولید محصولات گرمسیری، گلخانه‌ای و شیلاتی سواحل مکران به دنبال اتخاذ راهکاری برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر طرح توسعه دریامحور می‌توان به منظور بهره‌مندی از توان شیلاتی مرز‌های آبی، پروژه‌های مهمی در این بخش طراحی و به اجرا درآورد.

مهدی‌دوست فعالیت صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را در سیستان و بلوچستان مطلوب ارزیابی و بیان کرد: این صندوق‌ها با تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع و به‌کارگیری الگو‌های مطلوب به محلی مطمئن برای تبلور تفکر و عمل در راستای تحقق توسعه پایدار تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید