Iranian Agriculture News Agency

کاهش چشم‌گیر قیمت لیموترش در یک ماه اخیر

طبق اعلام مرکز آمار، در شهریورماه 1402 قیمت لیموترش کاهش 10 درصدی داشته است در صورتی که قیمت موز افزایش 10 درصدی را تجربه می‌کند.

کاهش چشم‌گیر قیمت لیموترش در یک ماه اخیر

به گزارش ایانا طبق بررسی‌های مرکز آمار ایران در شهریورماه 1402 ،بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" موز " با ١٠,٢ درصد ، " پرتقال " با ٧.٤ درصد و " کشمش پلویی " با ٣.٣ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " لیموترش" با ٩.٨- درصد و " هندوانه" با ٢.٧- درصد است.

افت قیمت لیموترش به دلیل افزایش چشمگیر تولید 

در همین رابطه پیش‌ازاین کمال یدالهی مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: ما به خاطر اینکه کشاورزان متضرر نشوند و بتوانیم بازار را تنظیم کنیم، با دستور وزیر جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی اقدام به خرید توافقی انگور، لیموترش، گوجه‌فرنگی و خرما صنعتی کرده‌ایم  تا کشاورزان بتوانند محصولات سالم خود را  باقیمت مناسب به بازار عرضه کنند.

قیمت خرید توافقی لیموترش درجه‌یک 10 هزار تومان

 یدالهی در خصوص خرید لیموترش توضیح داد: خرید توافقی لیموترش در استان هرمزگان اتفاق افتاد و این محصول به میزان 13 هزار و 500 تن خریداری‌شده است.

وی درباره قیمت لیموترش افزود: لیموترش درجه‌یک؛ 10 هزار تومان، درجه‌دو؛ هشت هزار و 500 و  لیموترش درجه سه را هفت هزار و 500 تومان به‌صورت توافقی خریداری کرده‌ایم. به دلیل جلوگیری از افت شدید قیمت بخش اعظمی از محصول خریداری‌شده، فرآوری و ذخیره‌سازی شده است.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید