Iranian Agriculture News Agency

به گزارش مرکز آمار ایران؛

کاهش 6 درصدی قیمت مرغ طی یک ماه اخیر

طبق اعلام مرکز آمار، در شهریورماه 1402 قیمت مرغ ماشینی 6 در صد کاهش داشته است و قیمت گوشت گوساله با افزایش هشت درصدی روبرو بوده است.

کاهش 6 درصدی قیمت مرغ طی یک ماه اخیر

به گزارش ایانا طبق بررسی‌های مرکز آمار ایران در شهریورماه 1402، "گوشت گاو یا گوساله" با 7.7 درصد، "ماهی قزل‌آلا" با 6 درصد و "گوشت گوسفند" با پنج درصد بیشترین افزایش قیمت و "مرغ ماشینی"  با 5.8 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در خصوص قیمت گوشت قرمز قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار خبر داد: برای تنظیم بازار گوشت قرمز، با واردات محدود روزانه ۱۵۰ تن گوشت گوسفندی و صد تن گوشت گرم گوساله وارد کشور شده است که ادامه این روند بازار را تا اواسط آبان‌ماه به ثبات می‌رساند.

اخیرا علیرضا پیمان پاک در گفت‌وگو با رادیو، خاطرنشان کرد: کمبود عرضه گوشت منجمد برای حوزه صنف و صنعت منجر به این شد که تقاضای صنایع به سمت گوشت گرم حرکت کند و بازار از تعادل خارج شود. اما در حال حاضر این تقاضا با واردات تأمین‌شده است.

وی توضیح داد: واردات نهاده‌های دامی را افزایش دادیم. طی سه چهار ماه گذشته حجم واردات ذرت، هم کنجاله سویا و هم در حوزه واردات گوشت گرم افزایش یافت و تا چند ماه آینده تا زمانی که در تولید گوشت قرمز داخلی به پایداری برسیم، این روند ادامه دارد. به‌محض اینکه زنجیره‌های تولید داخل‌ترمیم شود واردات را کند یا متوقف می‌کنیم.

پیمان پاک افزود: هدف این است که بتوانیم میان تولید و تنظیم بازار توازن ایجاد کنیم تا معیشت مردم به‌نوعی آسیب نبیند، کالا به‌وفور در دسترس باشد، همچنین تولید نیز تقویت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید