Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان خبر داد:

افزایش وصول مطالبات نسبت به سال‌های گذشته

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: عزم جدی این صندوق برای وصول مطالبات منجر به رشد دریافت مطالبات نسبت به سال‌های گذشته و کاهش ریسک اعتباری معوقات شده است.

افزایش وصول مطالبات نسبت به سال‌های گذشته

محمد مصباح در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از تلاش برای وصول مطالبات (مشکوک الوصول، سررسیده، معوق) تسهیلات مشارکتی پرداخت شده به تشکل‌ها و اعضای تشکل‌ها خبر داد و افزود: یکی از مهمترین اهداف صندوق، وصول مطالبات بوده است که با ایجاد کمیته وصول مطالبات در مرکز و مناطق هفت گانه نسبت به این امر مهم اقدام جدی انجام شده است. با توجه به اینکه وصول مطالبات یکی از اولویت‌های مهم مدیرعامل و اعضای هیات مدیره است، کمیته‌های وصول مطالبات در دفتر مرکزی و مناطق فعال شد و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است .

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: با تلاش و برنامه‌ریزی مناسبی که از سوی صندوق در خصوص وصول مطالبات در مناطق هفت گانه انجام شده است، برای حفظ منافع صندوق و سهامداران بخش زیادی از مطالبات وصول شده است.

وی افزود : با توجه به اهمیت وصول مطالبات و سیاست و رویکرد اعضای هیئت مدیره صندوق، با تشکیل جلسات متعدد پیگیری لازم در خصوص وصول مطالبات انجام گرفته است.

مصباح اضافه کرد:همچنین آمار مقایسه‌ای وصول معوقات صندوق در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حاکی از تلاش همکاران در پیگیری وصول مطالبات به نسبت میزان افزایش پرداختی تسهیلات به تشکل‌های بخش تعاونی و اعضا و زیر مجموعه آنها است

وی ادامه داد: به استناد آمار درج شده در جدول ریسک اعتباری سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ معادل ( ۵.۱۵- درصد) کاهش نشان می‌دهد و میزان کاهش معادل ۳.۷۶ درصد به کل پرداخت‌های آن سال است. ریسک اعتباری سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ معادل ( ۳.۵۵-درصد) کاهش نشان می‌دهد و این میزان کاهش معادل ۵.۳۶ درصد به کل پرداخت‌های آن سال است.

مصباح بیان کرد: نحوه وصول مطالبات صندوق در سال‌های یاد شده، نشان از موفقیت صندوق در پیگیری وصول مطالبات معوق و در نتیجه کاهش ریسک اعتباری مربوط است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید