Iranian Agriculture News Agency

ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ماشین ها و ادوات کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق فراخوان از طرح‌های تایید شده شرکت‌های تولیدکننده ادوات و ماشین آلات مکانیزاسیون در حوزه برداشت و فرآوری گیاهان دارویی حمایت و تسهیلات به متقاضیان ارائه می‌شود.

ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ماشین ها و ادوات کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی

رسول سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اهمیت برداشت مکانیزه گیاهان دارویی بیان کرد: در خصوص صنعت گیاهان دارویی تولید با کیفیت و پس از آن فرآوری محصولات تولیدی، حائز اهمیت است بنابراین کارگروه مکانیزاسیون گیاهان دارویی در راستای تحقق این اهداف مهم شکل گرفت.

وی ادامه داد: این کارگروه متشکل از متخصصان دانشگاهی، تحقیقاتی و حوزه تصمیم‌گیری مسئولان جهاد کشاورزی در کنار همکاران مرکز توسعه مکانیزاسیون صنایع کشاورزی همواره جلسات مستمری شکل می‌دهند و در خصوص توسعه مکانیزاسیون مطابق با اولویت‌بندی تولید گیاهان دارویی که شامل 10 نوع محصول اولویت‌دار وزارتخانه است؛ برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهند.

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: نیاز است برای ورود ابزار و ماشین‌آلات در چرخه تولید و فرآوری گیاهان دارویی تا زمانی که به‌عنوان محصول نهایی به دست بازار مصرف برسد، تمهیدات لازم انجام شود.

سلگی افزود: در این راستا به‌صورت موضوعی و محصولی در کارگروه گیاهان دارویی همواره جلسات متعدد برگزار می‌شود و امکانات و ماشین آلات برای چرخه کاشت، داشت و برداشت در نظر گرفته می‌شود زیرا در حوزه گیاهان دارویی مسئله کیفیت بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: زمانی که برداشت این محصولات اتفاق می‌افتد، باید برای برداشت مکانیزه و به‌ویژه چگونگی فرآوری برنامه‌ریزی مناسب انجام شود، زیرا در حوزه گیاهان دارویی فرآوری از برداشت اهمیت بیشتری دارد.

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: فراخوانی برای ماشین‌ها و ادوات مورد نیاز برای تولید محصولات گیاهان دارویی از طریق سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی صادر شده است که به تشکل‌ها و انجمن‌های گیاهان دارویی منعکس شده است تا شرکت‌های تولید کننده ادوات و ماشین‌های کشاورزی که می‌توانند در تامین این تجهیزات کمک کنند، درخواست‌های خود را ارائه دهند.

سلگی تصریح کرد: شرکت‌هایی که این امکان را دارند، می‌توانند از طریق فراخوان، پیشنهادات خود را ارائه دهند که پس از بررسی‌های لازم، چنانچه مورد تایید باشد؛ مورد حمایت مرکز توسعه مکانیزاسیون قرار می‌گیرند. سپس متقاضیان می‌توانند از خط اعتباری مکانیزاسیون تسهیلات لازم را برای خرید این ماشین‌ها و ادوات کشاورزی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این فراخوان به تازگی اطلاع‌رسانی و ارائه شده است و 10 محصول زعفران، گل محمدی، سیاهدانه، زیره و .... را شامل می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید