Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد:

ورود صندوق بیمه کشاورزی به بیمه درآمد موجب کمک به تنظیم بازار می‌شود

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: ورود صندوق بیمه کشاورزی به بیمه درآمد می‌تواند کمک حال دولت برای تنظیم بازار باشد که ما این کار را در بخش طیور با اتحادیه‌های دام و طیور آغاز کردیم.

ورود صندوق بیمه کشاورزی به بیمه درآمد موجب کمک به تنظیم بازار می‌شود

به گزارش خیرنگار ایانا، در نشست امروز مدیران صندوق بیمه کشاورزی و مدیران بانک کشاورزی که در محل صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد، علیرضا آل امین بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی خود را جدا از بانک کشاورزی نمی‌داند و در تلاش است که در حوزه کسب و کار در خدمت بانک کشاورزی باشد، زیرا صندوق بیمه کشاورزی بدون حمایت بانک کشاورزی نمی‌تواند فعالیت مطلوب خود را داشته باشد. به عبارتی، بانک کشاورزی سرمایه ذخیره‌ای صندوق بیمه کشاورزی است

وی افزود : تنها بانکی که حامی استقلال کشور است و از استقلال کشور دفاع می‌کند، بانک کشاورزی است. به همین دلیل صندوق بیمه کشاورزی وظیفه خود می‌داند تا از این بانک حمایت کند.

آل امین گفت: سال گذشته بانک کشاورزی به صورت فوری و آنلاین به داد کشاورزان رسید. در واقع به داد دولت رسید و در پایان سال بخشی از غرامت‌ها را پرداخت کرد که این کار خیلی بزرگی بود. به همین دلیل می‌گویم بانک کشاورزی باید به‌صورت ویژه دیده شود.

صندوق بیمه غرامت‌ها را تماما پرداخت کرد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی بیان کرد: پرداخت تمام غرامت‌ها به کشاورزان توسط صندوق بیمه کشاورزی، به‌خاطر وجود بانک کشاورزی و مدیران ارشد آن بوده است.

آل امین اضافه کرد: اگر بیمه عوامل تولید شرکت‌های بزرگ وزارتخانه جهاد کشاورزی، به‌دست صندوق بیمه کشاورزی انجام شود به نفع بخش کشاورزی و کشاورزان است. ما این کار را در برنامه خود گذاشته‌ایم.

وی گفت: صندوق بیمه کشاورزی در حوزه عشایر که یک بحث امنیتی است و هم از نظر اجتماعی برای کشور مهم است، وارد شده است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: به دلیل اینکه عشایر بیشتر دام سبک دارند و از طرفی منبع درآمد آنچنانی هم ندارند، قرار شد صندوق بیمه کشاورزی با تفاهم وزارت کشور، بخشی از حق بیمه دام سبک عشایر را با تعهد بالای دولت، صندوق بیمه، وزارت کشور به سازمان عشایر پرداخت کند که این مجموعه با این واسطه صندوق بیمه بتواند از عشایر که حافظ مرزهای کشور هستند، حمایت جدی داشته باشد.

صندوق بیمه در پی کم کردن وابستگی خود به دولت

علیرضا آل امین اعلام کرد: برنامه آینده ما این است که آنچنان بیمه کشاورزی توسعه پیدا کند تا وابستگی آن به دولت کمتر شود و بتواند در کنار این مهم، از کشاورزان حمایت جدی داشته باشد.

وی بیان کرد : نیمی از مشکلات ما و بانک کشاورزی مساله پست بانک‌هاست زیرا بیمه کشاورزی طبق قانون مصوب مجلس حتما باید در بانک کشاورزی حساب داشته باشد و نمی‌تواند وقتی کشاورز تشویق به بیمه شد و محصول خود را بیمه کرد، امورش به دست بانک دیگری انجام شود. پست بانک در مسیر تسهیل‌گری کشاورزی نیستند.

آل امین گفت: در راستای حمایت صندوق بیمه کشاورزی از بانک کشاورزی ما با وزارت کشور صحبت کردیم ونسبت به این مساله  اعتراض خود را عنوان کردیم. زیرا بانک کشاورزی، بانک روستا است و صندوق بیمه کشاورزی فقط از طریق بانک کشاورزی وظایف خود را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اکنون رابطه ما با وزارت کشور بسیار حسنه است و شخص وزیر کشور، حامی صندوق بیمه  کشاورزی است. حتی به دنبال تقویت بیمه است. وزیر کشور هم از پیشنهادات ما حمایت می‌کند.

آل امین ادامه داد: در مورد اقتصاد مقاومتی و حامی بودن بیمه از اقتصاد کشاورزی هم وزارت کشور و هم وزارت جهاد در صحنه هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید