Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی ۱۰۶ هزار تن کلزا از کشاورزان ۲۸ استان کشور

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۱۰۶ هزار تُن دانه روغنی کلزا در چهار ماه نخست امسال از کشاورزان کلزاکارِ ۲۸ استان کشور خبر داد و گفت: خرید این محصول نسبت به سال گذشته بیش از هفت هزار تُن افزایش داشته است.

خرید تضمینی ۱۰۶ هزار تن کلزا از کشاورزان ۲۸ استان کشور

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)، سید سعید راد با اعلام این که به‌طور میانگین ۹۷ درصد از مطالبات کلزاکاران کل کشور پرداخت شده است، افزود: در این میان، مطالبات کشاورزان کلزاکار ۱۶ استان به‌صورت ۱۰۰ درصد به حساب این افراد واریز شده است.

وی با اشاره به خرید بیش از ۱۰۶ هزار تُن دانه روغنی کلزا در کشور و با اعلام اینکه ۴۸ درصد کلزای کشور از دو استان خوزستان و گلستان خریداری شده است، بیان کرد: بعد از این دو استان، به ترتیب استان‌های مازندران، ایلام، اردبیل، قزوین، فارس، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، در رده‌های سوم تا دهم قرار دارند.

راد با بیان این که به ترتیب استان‌های گلستان و مازندران بالاترین میزان افزایش تولید را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند، اضافه کرد: پس از این دو استان، به ترتیب استان‌های کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین رشد تولید را ثبت کرده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با تأکید بر افزایش بی‌سابقه تولید کلزا در استان‌های کردستان و خراسان رضوی گفت: رشد تولید این محصول در کردستان ۱۰.۵ برابر و در خراسان رضوی ۹.۵ برابر سال گذشته بوده است؛ ضمن این که تولید دانه‌های روغنی در استان‌های کرمانشاه پنج برابر، مازندران ۳.۵ برابر و بوشهر بیش از دو برابر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید