Iranian Agriculture News Agency

معاون اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد:

سامانه جامع بیش از 95 هزار نفر کاربر برخط دارد

معاون اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی گفت: سامانه جامع بیمه کشاورزی بیش از 95 هزار نفر کاربر برخط دارد که درواقع بخش اصلی آن بیمه‌گزاران هستند.

سامانه جامع بیش از 95 هزار نفر کاربر برخط دارد

اسماعیل ضیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: برای ترغیب کشاورزان برای عضویت در سامانه جامع برنامه‌های ترویجی و اطلاع‌رسانی زیادی در طول یک سال زراعی داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با استفاده از اطلاعاتی که داریم با برقراری تماس و ارسال پیامک، بیمه‌گزاران را به پوشش بیمه کشاورزی ترغیب می‌کنیم؛ علاوه بر این در حوزه‌های دیگر با انتشار بروشور، بنر و فعالیت‌های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی بهره‌برداران را از اهمیت بیمه کشاورزی مطلع می‌کنیم.

ضیا ادامه داد :ما تلاش می‌کنیم تا تمام بهره‌برداران از بیمه کشاورزی بهره‌مند شوند و در این زمینه طرح‌های تشویقی مناسبی را ارائه کردیم از آن جمله می‌توان به اعمال تخفیف، اعمال یارانه و کمک‌های دولت به بیمه‌گذار اشاره کرد. همه این موارد منجر می‌شود تا بهره‌برداران تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد : صندوق بیمه کشاورزی در آینده بسیار نزدیک مدیریت روابط مشتریان را به شکل اصولی پیاده‌سازی کند و آن را به بهره‌برداری رساند تا از این طریق ما با استفاده از تحلیل‌های اطلاعات بیمه‌گزاران دست‌یابیم و با پیش‌آگاهی دادن در خصوص بروز خسارت‌های احتمالی بتوانیم کمک شایانی را در ترویج بیمه کشاورزی داشته باشیم.

معاون اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی گفت: سامانه جامع بیمه کشاورزی یک سامانه برخط هست که سرویس‌های خود را در شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ارائه می‌کند. ماهیت این سامانه یکپارچه است و مشتمل بر 34 زیرسامانه  است. این سامانه تمام عملیات بیمه گری، ارزیابی خسارت، نظارت و بازرسی و امور مالی را پوشش می‌دهد

وی افزود: سامانه جامع بیمه کشاورزی یکی از دقیق‌ترین سامانه‌هایی ست که در کشور وجود دارد.

اسماعیل ضیا بیان کرد: سامانه جامع بیمه کشاورزی بستری است که از این طریق بهره‌برداران می‌توانند در هر زمان به‌تمامی اطلاعات مربوط به خود ازجمله اطلاعات شناسنامه‌ای، اطلاعات مربوط به بیمه‌گری و بیمه‌نامه‌هایی که برای آن‌ها صادرشده است دسترسی پیدا کنند. همچنین تمام سوابق مربوط به ارزیابی خسارت و پرداخت غرامت از طریق این سامانه قابل‌مشاهده است و امور مربوط به بیمه‌گری و ارزیابی خسارت از طریق دسترسی به این سامانه انجام می‌شود.

وی بیان کرد :با استفاده از سامانه جامع، بهره‌برداران می‌توانند درخواست صدور بیمه‌نامه دهند و برای مواردی که خسارت‌های تحت پوشش بیمه‌نامه واردشده باشد، اعلان خسارت کنند و غرامت خود را از این طریق پیگیری کنند.

ضیا اضافه کرد: از مجموع چهار میلیون و 500 هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی، صندوق بیمه از ابتدای فعالیت خود تاکنون با بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر ارتباط داشته است و اطلاعات بیمه‌گزاران را صحت سنجی کرده و به‌صورت اطلاعات خاص در اختیار دارد. سامانه جامع سالانه حدود یک‌میلیون 300 هزار نفر بیمه‌گزار فعال دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید