Iranian Agriculture News Agency

معاون اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد:

ثبت اطلاعات بیش از 3.2 میلیون بهره‌بردار در سامانه جامع بیمه کشاورزی

معاون اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی گفت: از مجموع چهار میلیون و 700 هزار بهره‌بردار که اطلاعات آن‌ها صحت سنجی شده است، بیش از سه میلیون و 200 هزار بهره‌بردار را در سامانه جامع بیمه کشاورزی ثبت کردیم.

ثبت اطلاعات بیش از 3.2 میلیون بهره‌بردار در سامانه جامع بیمه کشاورزی

اسماعیل ضیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: هرکدام از بیمه‌گذاران حداقل یک‌بار از سامانه جامع بیمه کشاورزی، بیمه‌نامه خریداری کرده‌اند و به‌طور مداوم در سال یک‌میلیون و 300 هزار بیمه‌گذار از سامانه جامع خدمات دریافت می‌کنند.

وی توضیح داد: سامانه جامع بیمه کشاورزی، یک سامانه یکپارچه، تحت وب است که از سال 1395 در بستر شبکه ملی اطلاعات، ارائه خدمات می‌کند. این سامانه از آخرین استانداردهای طراحی و تولید، بهره گرفته است. به‌طوری‌که آخرین فناوری‌های نوین در عرصه تولید نرم‌افزارهای سفارشی در سامانه جامع استفاده‌شده است.

ضیا ادامه داد: این سامانه، کاربرپسند بوده است و بالغ بر 34 زیرسامانه دارد. از زیرسامانه‌های مهم آن می‌توان به زیرسامانه عملیات بیمه گری، زیرسامانه ارزیابی خسارت، اطلاعات مکانی، حسابداری و بازرسی و نظارت مدیریت کارگزاران، اشاره کرد.

معاون اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی گفت: خوشبختانه با بهره‌برداری از این سامانه، تمام فعالیت‌های زنجیره ارزش عملیات بیمه‌ای از اکچوئری تا پرداخت غرامت بیمه کشاورزی به‌صورت شفاف رصد می‌شود و از طریق زیرسامانه‌های متعددی که در برخی داشبوردهای مدیریت، گزارش‌ها و دسترسی‌هایی که به کاربران و ذی‌نفعان این سامانه ازجمله دستگاه‌های نظارتی، بانک کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی و ... ارائه‌شده است، این شفافیت‌ها نمایان شده است.

ضیا افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه، ارتباطی است که با سامانه‌های مرجع مثل ثبت‌اسناد، ثبت‌احوال، سامانه هواشناسی، سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی برقرار کرده است. این سامانه‌ها به‌صورت آنلاین و بدون دخالت کاربر، با سامانه بیمه کشاورزی در ارتباط بوده است و تبادل اطلاعات می‌نماید

وی گفت: سامانه جامع از فناوری‌های نوین مانند R.S و GIS بهره‌مند شده است و ارزیابی خسارات هم از طریق ماهواره انجام می‌شود.

ضیا در انتها بیان کرد: سامانه جامع بیمه کشاورزی به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که با حداقل دانش در حوزه و فناوری اطلاعات، کاربر بتواند به‌راحتی سرویس‌های مدنظر خود را دریافت کند اما بااین‌وجود، در سامانه، آموزشی را در غالب فیلم و نوشتار طراحی و به اشتراک گذاشتیم که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند همچنین بیمه گذران از طریق دفاتر خدمات، دولت الکترونیک و دفاتر خدمات روستایی در تمام کشور می‌توانند به سامانه جامع بیمه کشاورزی دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید