Iranian Agriculture News Agency

سرپرست تعاون روستایی اعلام کرد:

بستر مناسب تعاون روستایی برای اجرای طرح تولید در دیمزارها

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران زیرساخت‌های شبکه تعاون روستایی را بستر بسیار مناسبی برای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و اجرای برنامه جهش تولید در دیمزارها دانست.

بستر مناسب تعاون روستایی برای اجرای طرح تولید در دیمزارها

غلامرضا هادر بادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: تحقق برنامه‌های کلان بخش کشاورزی در بستر برنامه مشخص میسر هست و تحقق نظام بهره‌برداری لازمه تولید پایدار محصولات کشاورزی است که در قالب شرکت‌های تعاونی تولید روستایی، سهامی زراعی و کشت و صنعت‌ها اجرایی و در جهت افزایش بهره‌وری و حفاظت از عوامل و منابع پایه در کشاورزی و بالا بردن درآمد کشاورزان عمل می‌نماید. لذا بستر بسیار مناسبی برای اجرای برنامه جهش تولید در دیمزارها می‌باشند.

وی با اشاره به وجود حدود یک هزار و 562 شرکت تعاون تولید روستایی، 21 شرکت سهامی زراعی فعال و 10 کشت و صنعت با سطح زیر کشت بالغ‌بر یک‌میلیون هکتار زیر کشت محصولات دیم در شبکه تعاون روستایی است، گفت: مجموعه 288 واحد مکانیزاسیون فعال در الگوهای نظام بهره‌برداری کشور وجود دارد. سال گذشته 113 هزار و 534 هکتار کشاورزی قراردادی در سطح کشور اجرایی شده است.

سرپرست تعاون روستایی بابیان اینکه این شرکت‌ها در حوزه تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی فعال هستند از امکان تسهیل در اجرای خدمات مربوط به بیمه محصولات کشاورزی توسط این شرکت‌ها خبر داد.

وی اضافه کرد: شبکه تحت پوشش سازمان در خصوص تکثیر بذور گندم و جو دیم فعال است و وجود ساختار شبکه‌ای با بدنه کارشناسی در شرکت‌های تعاونی تولید روستایی به انجام طرح جهش تولید در دیمزارها کمک می‌کند.

هادربادی گفت: الگوهای نظام بهره‌برداری قابلیت اجرای برنامه‌های مدیریت یکپارچه تولید را دارند. همچنین امکان به‌کارگیری مکانیزاسیون به دلیل وجود اراضی یکپارچه و دارای اشکال هندسی مناسب در اراضی این شبکه وجود دارد.

وی یادآور شد: پراکنش مناسب شرکت‌های تعاونی تولید روستایی تا دورافتاده‌ترین مناطق کشور به ما در انجام برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی به‌ویژه طرح جهش تولید در دیمزارها در سراسر کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید