Iranian Agriculture News Agency

اصلاح قیمت شیر و شکر برای حمایت از تولید

حمایت از تولیدکنندگان جزء لاینفکی از سیاست‌های اقتصادی دولت طی دو سال اخیر بوده است که این مهم همواره مورد تاکید رهبر انقلاب نیز واقع شده است، از این رو برای مقابله با هر گونه کاهش تولید و استمرار امنیت غذایی کشورمان اخیرا قیمت شیر و شکر اصلاح شد.

اصلاح قیمت شیر و شکر برای حمایت از تولید

به گزارش خبرنگار ایانا، شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی که اخیرا به جای ستاد تنظیم بازار موظف به تعیین قیمت این محصول است با قیمت 15 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم شیر خام موافقت کرد، این در حالی است که تا پیش از این، قیمت این محصول 12 هزار و 700 تومان بود. رقم جدید اعلام شده رشد 18 درصدی نسبت به قیمت قبلی دارد.

در همین خصوص مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران بیان کرد: در صورتی که دامداران بتوانند شیر با کیفیت بالاتر، بار میکروبی کمتر و چربی بیشتری تحویل دهند، جوایزی نیز بر اساس توافق با صنایع دریافت خواهند کرد و نرخ 15 هزار تومان کف قیمت شیر خام است.

سید محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی نیز اخیرا قیمت هر کیلوگرم شیر خام را 15 هزار تومان اعلام کرد.

وی عنوان کرده است که به میزان چربی‌های بالاتر در شیر، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت هر کیلو شکر 25 هزار تومان

به دنبال اصلاح قیمت شیر، نرخ شکر نیز تغییراتی پیدا کرد. معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیز به دلیل افزایش 30 درصدی قیمت شکر در بازارهای جهانی و مقابله با هر گونه قاچاق این محصول به خارج از کشور، نرخ این محصول را اصلاح کرد.

برای مقابله با کمبود شکر و افزایش قیمت نامتعارف آن در بازار، قیمت هر کیلو شکر 25 هزار و 500 تومان اعلام شده است.

photo_2023-05-13_14-24-25

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید