Iranian Agriculture News Agency

صبح امروز انجام شد:

امضای تفاهمنامه همکاری توسعه ناوگان کمباین غلات

بازسازی و جایگزین ۱۸۰۰ کمباین

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در راستای این تفاهم نامه ۱۸۰۰ دستگاه کمباین به کشاورزان داده خواهد شد که ۸۰۰ دستگاه کمباین جدید و یک هزار دستگاه کمباین برای نوسازی خواهد بود.

امضای تفاهمنامه همکاری توسعه ناوگان کمباین غلات

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آیین امضای تفاهم نامه توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات و دانه های روغنی کشور که توسط وزارت جهاد کشاورزی و آستن قدس رضوی به امضا رسید، اظهار کرد: امروز صبح جلسه توسعه دیمزارها را با ستاد اجرایی فرمان امام داشتیم و در حال حاضر هم امضای تفاهم نامه با آستان قدس رضوی و شرکت کمباین سازی ایران را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امسال کشت دیم را تا بیش از پنج میلیون هکتار توسعه داده ایم و امیدواریم تا سال آینده پایداری و خودکفایی گندم نان را در کشور داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امسال ۴۰۰ هزار کشاورز ایرانی در دیمزارها مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار کمباین در کشور داریم که ۵۴ از این ماشین ها فرسوده هستند، خاطرنشان کرد: با این تفاهم نامه تمهیدات لازم برای همکاری در راستای بهره وری با آستان قدس رضوی و کمباین سازی ایران شروع خواهد شد تا ظرف سه سال به شرایط مطلوب در مکانیزاسیون و کمباین سازی برسیم و سطح کیفی ماشین آلات مکانیزاسیون در کشور ارتقا یابد و 10 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی و کاهش واردات برای کشور به همراه داشته باشد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه یک هزار دستگاه کمباین فرسوده در کشور داریم، گفت: امسال در راستای این تفاهم نامه ۱۸۰۰ دستگاه کمباین به کشاورزان داده خواهد شد که ۸۰۰ دستگاه کمباین جدید و یک هزار دستگاه کمباین برای نوسازی خواهد بود.

وی در ادامه اذعان کرد: فاصله کیفی کمباین های ما با کمباین های موجود در جهان بسیار زیاد است اما می‌توانیم به این تکنولوژی برسیم که در این زمینه به سرمایه‌گذاری و همت ویژه نیاز داریم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید از شرکت کمباین سازی حمایت کنیم و در این بخش سرمایه گذاری کنیم چرا که ۱۰۰ درصد منافع آن مربوط به بخش کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی است. این تفاهم نامه فصل نویی در حمایت از مکانیزاسیون کشاورزی و شرکت های خصوصی فعال در این بخش خواهد بود.

گفتنی است؛ این تفاهمنامه به امضای معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، نماینده آستان قدس رضوی و مدیرعامل کمباین‌سازی ایران با حضور وزیر جهاد کشاورزی و قائم‌مقام آستان قدس رضوی در محل وزارتخانه رسید.

 

گزارش خبری از احسان علی نژاد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید