Iranian Agriculture News Agency

هیچ کشتی بر اساس معیارهای علمی جایگزین کشت برنج نمی‌شود

هویت لنجان با کشت برنج گره خورده است.

هیچ کشتی بر اساس معیارهای علمی جایگزین کشت برنج نمی‌شود

منتخب مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هویت لنجان با کشت برنج گره خورده است ،  گفت: هیچ کشتی براساس معیارهای فنی کشاورزی و شرایط محیطی و جغرافیایی استان، جایگزین کشت برنج نمی‌شود که این مسأله از لحاظ علمی هم اثبات شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ،  حسین رجایی پیرامون وضعیت کشت در استان اصفهان و شهرستان لنجان اظهار داشت: چند سالی است که مجموعه‌های مربوطه، کشاورزان منطقه را به سمت و سویی هدایت می‌کنند که کشت حایگزین داشته باشند، اما یکی از مباحث مهم در شهرستان لنجان و به عنوان یک اقتصاد پایه، بحث کشت برنج است.

منتخب مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به دلیل اینکه اکثر زمین‌های کشت و حاصلخیز ما هم‌سطح رودخانه زاینده‌رود است و یکی از بهترین و حاصلخیزترین زمین‌ها برای کشت برنج محسوب می‌شود،  این دغدغه را داریم که برنجی که یکی از هویت‌های منطقه لنجان هم بوده است، در این قضایای کم‌آبی و کشت جایگزین، آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: از نظر علمی نیز کاملا اثبات شده است که هر نوع کشتی به جز کشت برنج نه‌تنها صرفه‌جویی در آب ندارد، بلکه اقتصاد پایه‌دار شهرستان لنجان را که نزدیک به چهل درصد از مردم شهرستان هم در حال ارتزاق از این راه کشت برنج یا کشت‌های جایگزین هستند، از بین می‌برد.

رجایی بیان داشت: اگر یک روز کارخانه ذوب‌آهن مورد هجمه هکری قرار بگیرد و این کارخانه از چرخه تولید عقب بماند، تنها چیزی که به داد مردم شهرستان می‌رسد، کشاورزی از طریق کشت برنج یا باغات است.

منتخب مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاملاً با کشت جایگزین مخالف هستیم، افزود: هویت لنجان نیز با کشت برنج گره خورده است، همچنین هیچ کشتی براساس معیارهای فنی کشاورزی و شرایط محیطی و جغرافیایی استان، جایگزین کشت برنج نمی‌شود که این مسأله از لحاظ علمی هم اثبات شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید