Iranian Agriculture News Agency

عشایر بختیاری و قشقایی راهی ییلاق‌های اصفهان شدند

جامعه عشایری استان اصفهان مشتمل بر ۲۴ هزار نفر از ایل بختیاری و ۲۷ هزار نفر هم از ایل قشقایی است

عشایر بختیاری و قشقایی راهی ییلاق‌های اصفهان شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مختار اسفندیاری اظهار کرد: جامعه عشایری استان اصفهان مشتمل بر ۲۴ هزار نفر از ایل بختیاری و ۲۷ هزار نفر هم از ایل قشقایی است که برای سپری ییلاق خود عازم استان اصفهان هستند.

وی افزود: با گرم شدن هوا و خشک شدن علوفه در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان عشایر ایلات بختیاری و قشقایی از دوازده گلوگاه که در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، چادگان، شهرضا و دهاقان در نظر گرفته شده، غربالگری می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اعلام اینکه تاکنون ۲۰ درصد از عشایر در مناطق عشایری استان اصفهان مستقر شده اند، تصریح کرد: با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و کمک خیران، اقلام بهداشتی مورد نیاز در اختیار جامعه عشایر استان اصفهان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: جمعیت عشایر با مستقر شدن در بالغ بر دو میلیون عرصه مراتع طبیعی استان اصفهان، با یک میلیون رأس دام و بالغ بر ۶۰۰ هزار رأس بره و بزغاله تا مهرماه در استان اصفهان ییلاق را سپری خواهند کرد.

اسفندیاری با بیان تولیدات جمعیت عشایر در استان اصفهان تصریح کرد: عشایر در استان اصفهان با تولید ده هزار تن گوشت قرمز یک سوم گوشت اصفهان را تأمین می‌کند؛ ۴۰ هزار مترمربع صنایع دستی و ۴۰۰ تن عسل، ۶ هزار تن مواد لبنی و کشت گیاهان دارویی و کشاورزی و باغداری توسط همین عشایر در استان اصفهان تولید می‌شود.

وی افزود: اگرچه شیوع کرونا، تاکنون جمعیت عشایر را تهدید نکرده است، اما برای مبتلایان به کرونا، اقدامات درمانی و بهداشتی با ریاست فرماندار همان شهرستان انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به جمعیت سه الی چهار هزار نفری عشایر عرب جرقویه استان اصفهان گفت: جامعه عشایر عرب جرقویه از پانزده روز دیرتر و از هفته آینده به استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان سمیرم حرکت می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید