Iranian Agriculture News Agency

اعزام دومین اکیپ مدیریت کنترل کوچ از سمیرم به استان فارس

دومین اکیپ مدیریت کنترل کوچ از سمیرم به استان فارس جهت جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر به مراتع ییلاقی شهرستان سمیرم اعزام شد.

اعزام دومین اکیپ مدیریت کنترل کوچ از سمیرم به استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان‏، علی پور عسگر با اشاره به اعزام دومین اکیپ مدیریت کنترل کوچ از سمیرم به استان فارس، اظهار کرد: در دومین اقدام مؤثر جهت جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر به مراتع ییلاقی شهرستان سمیرم، نیروهای یگان حفاظت از ورودی پاسگاه زمان کهریز از طرف استان فارس از طریق محور خسرو شیرین به سمت شهرستان‌های کامفیروز و سپیدان و سده در استان فارس عزیمت کردند.

وی افزود: در طول این مسیر با بیش از ۳۰ خانوار عشایری کوچ رو با هفت هزار رأس دام گفتگو شد و پس از آن با جنگلبانان شهرهای آباده و کامفیروز جلسه‌ای برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم بیان داشت: پس از تشریح وضعیت شهرستان سمیرم مقرر شد با توجه به عدم آمادگی مراتع سمیرم برای پذیرش دام و شیوع ویروس کرونا در کشور، هر شهرستان به نوبه خود میزبان عشایر در میان بندها باشند تا زمان طی مسیر به صورت پیاده طولانی‌تر شود.

وی ادامه داد: در نشست مشترک با جنگلبانان شهرهای آباده و کامفیروز تعامل و ارتباط هماهنگ و نتیجه مؤثر آن در حفظ مراتع کشور تاکید شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید