Iranian Agriculture News Agency

نصف جهان میزبان دو رویداد مهم صنعت دامپروری ملی و بین‌المللی

سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایرانی هم‌زمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت دام طیور و آبزیان برگزار می‌شود‌.

نصف جهان میزبان دو رویداد مهم صنعت دامپروری ملی و بین‌المللی

به گزارش خبرنگار ایانا در اصفهان، سومین جشنواره گاو هلشتاین با هدف تقویت جایگاه صنعت دامداری هم‌زمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی دام و طیور اصفهان برگزار می‌شود.

سید محمد موسوی مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: جشنواره فرصتی برای دامداران موفق و معرفی دانشجویان این رشته و به روز رسانی اطلاعات و دانش فعالان این صنف خواهد بود.

وی ادامه داد: گاو هلشتاین ایران از آن جهت در اصفهان دارای اهمیت بوده که این گاو شیرده متناسب با اقلیم کشور پرورش یافته است و این جشنواره می‌تواند فرصتی برای مطرح کردن عملیات به نژادی و اصلاح نژاد و آخرین دستاوردهای ژنتیکی در تولید و نگهداری دام باشد.

موسوی یادآور شد: سومین جشنواره گاوهلشتاین به میزبانی اصفهان علاوه بر میهمانان خارجی، فعالان اقتصادی این حوزه از سراسر ایران به خصوص از استان‌های چهارمحال وبختیاری، خراسان، مازندران و البرز شرکت دارند و هدف از برگزاری این جشنواره مانند جشنواره‌های دیگر ترویج مباحث فرهنگی و اجتماعی صنعت دامپروری برای بیشتر افراد جامعه شناخته است.

مسئول هماهنگی کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره ملی گاو هلشتاین ایران و بیست یکمین نمایشگاه صنعت دام، طیور و آبزیان استان اصفهان، توضیح داد: این جشنواره هم‌زمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان استان در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود و باتوجه به حضور میهمانان داخلی و خارجی در این صنعت با ایجاد ارتباطات اقتصادی به دنبال رونق اقتصادی برای فعالان این حوزه هستیم و علاوه بر این موارد قطعا نوآوری‌های تخصصی هم در این عرصه اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در حین این جشنواره اطلاعات به روز به همه بهره‌برداران به خصوص فعالانی که اخیرا به این صنعت وارد شدند، ارائه می‌شود که اهداف آموزشی توسط گروه‌هایی که به دنبال نوآوری در این صنعت هستند، محقق می‌شود و این امر باعث پیشرفت و توسعه می‌شود.

به گفته وی؛ این جشنواره می‌تواند توانمندی فعلان در صنعت گاو شیری را ارائه دهد.

بیش از هزار و ۷۰۰ واحد پرورش گاو شیری بالاتر از ۵۰ راس وجود دارد که در آن‌ها ۵۵۰ هزار راس دام سنگین نگهداری می‌شود و تولید گوشت استان روزانه 200 تن است. این استان از لحاظ آماری با تولید روزانه ۶ هزارتن شیر در روزبالاترین تولید در ایران و از لحاظ تولید شیر برای هر گاو شیری رتبه دوم را در دنیا پس از آمریکا دارد.

یکی از اهداف این رویداد تلاش برای کاهش کمبود نیروی انسانی در این رشته است و عدم آگاهی کافی جوانان باعث عدم انتخاب آن‌ها با عدم رضایت‌مندی از این شغل است و در این زمینه تشکل‌های صنفی تلاش می‌کنند با برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از فعالان این صنف تمایل مخاطبان جوان را به این سمت افزایش دهند و حتی سطح علمی افرادی که در این صنعت فعال هستند را نیز به روز کنند.

موضوع تغذیه در سال‌های اخیر تامین نهاده‌های  باکیفیت مانند جو، ذرت و سویا برای پرورش‌دهندگان صنعت دامپروری  بسیار مهم است امید است با حضور قشر جوان در حوزه علم و دانش این صنعت آینده بهتری را در این صنعت شاهد باشیم.

برگزاری این جشنواره و تدارک برنامه‌های جنبی باهدف دانش‌افزایی در روزهای جشنواره است که اطلاع‌رسانی تمام رویدادها و دوره‌های آموزشی در روزهای قبل و حین جشنواره انجام می‌شود و امیدواریم مردم و فعالان اقتصادی در این صنعت نهایت استفاده را از برگزاری این جشنواره داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید