Iranian Agriculture News Agency

مراسم روز مزرعه ذرت علوفه‌ای ونقش آن درتغذیه گاوشیری در گلپایگان

مراسم روز مزرعه مقایسه ارقام مختلف ذرت علوفه‌ای ونقش آن درتغذیه گاوشیری در ایستگاه تحقیقات کشاورزی شهرستان گلپایگان برگزار شد.

مراسم روز مزرعه ذرت علوفه‌ای ونقش آن درتغذیه گاوشیری در گلپایگان

به گزارش خبرنگار ایانا در اصفهان،  مراسم روز مزرعه ارقام مختلف ذرت علوفه‌ای و نقش آن در تغذیه گاو شیری با حضور سرپرست اداره ترویج شهرستان، وفانیا و دریابر از مرکز تحقیقات کشاورزی استان، روسای ادارات بهبود تولیدات دامی و گیاهی وترویج، کارشناسان و حضور پرشور بهره‌برداران در ایستگاه تحقیقات کشاورزی شهرستان گلپایگان برگزار شد.

دراین مراسم درابتدا رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی توضیحاتی در ارتباط با اجرای طرح مقایسه ارقام ذرت علوفه‌ای ارائه کردند و در ادامه رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی شهرستان در ارتباط با پنج رقم کشت شده که شامل ارقام (WalBOM ،Bk65،703،704و647) بود توضیحات جامعی ارائه کرد.

ازجمله اینکه رقم WALBOM رشد سریع، ارتفاع بوته بالا و درصد ساقه به بوته کمتر و کیفیت بهتری دارد و رقم 703 هم خصوصیاتی تقریبا شبیه رقم WALBOM داردوهمچنین رقم BK65 ارتفاع کمتری دارد؛ اما ارقام 704،647 و آرین 50 دیررس بوده و بلال‌ها دیرتر رشد می‌کنند. در ادامه نیز در خصوص نقش هر یک ازاین ارقام در تغذیه گاوشیری مطالب جامعی بیان شد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید