Iranian Agriculture News Agency

عطر گل محمدی در فریدونشهر پیچید

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر گفت: برداشت گل محمدی از ۸۰ هکتار گلستان‌های شهرستان فریدونشهر تا نیمه تیرماه ادامه دارد.

عطر گل محمدی در فریدونشهر پیچید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر با اشاره به آغاز برداشت این محصول از اواخر تیرماه گفت: به طور متوسط از هر هکتار گلستان‌های گل محمدی شهرستان فریدونشهر چهار تن محصول برداشت و امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ تن گل محمدی در شهرستان فریدونشهر برداشت شود.

ابراهیم اصلانی، برخورداری شهرستان فریدونشهر از آب و هوای خنک و قرار گرفتن در ارتفاع بالای ۲۵۰۰ متر از سطح دریا را از مزایای این شهرستان برای کشت گل محمدی دانست و گفت: از هر تن گل محمدی حدود ۱۰۰۰ لیتر گلاب ویک کیلو گرم اسانس به دست می‌آید.

وی با اشاره به نبود صنایع تبدیلی گل محمدی در این شهرستان افزود: چهار واحد سنتی گلاب گیری در شهرستان فریدونشهر وجود دارد که جوابگوی حجم تولیدی محصول شهرستان نیست و بیش از ۶۰ درصد آن به صورت خام از شهرستان خارج می‌شود.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر بهترین زمان برداشت محصول گل محمدی را قبل از طلوع آفتاب و قبل از گرم شدن هوا دانست و گفت: کم آب بر بودن، قابلیت کشت در زمین‌های شیب دار و صرفه اقتصادی از مزایای کشت گل محمدی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید