Iranian Agriculture News Agency

عرضه کالا، بالاتر از تقاضا

دلیل کاهش قیمت برخی از کالا‌ها در بازار، سبقت عرضه بر تقاضا بوده است.

عرضه کالا، بالاتر از تقاضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان؛ سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان، میزان عرضه کالا را بیشتر از تقاضا اعلام کرد و گفت: فراوانی کالا‌ها در بازار که ناشی از خرید مردم قبل از اجرای طرح و پیشی گرفتن عرضه از تقاضاست، باعث شده که به شرکت پشتیبانی امور دام دستور داده شود که مرغ مازاد را سریعا از بازار جذب و ذخیره کند.

حسین ایراندوست افزود: برنامه ریزی شده که کالا‌ها به خصوص در حوزه پروتئینی مثل گوشت مرغ، گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی خرید و ذخیره سازی شود تا در صورت نیاز، به بازار عرضه شود.

وی امنیت غذایی را یکی از مولفه‌های قدرت کشورها برشمرد و گفت: دشمن نتوانسته ما را به زانو درآورد؛ چون در منابع غذایی به تولیدکنندگان داخلی متکی بوده ایم.

حسین ایراندوست با تاکید بر اینکه همه ما باید از تولید و تولید کننده حمایت کنیم، گفت: هر گونه تبلیغِ سو، هدف قرار دادن تولیدکنندگان داخلی است.

وی درباره نگرانی تولیدکنندگان در زمینه برخی از محدودیت‌ها و ضوابط بانکی گفت: برنامه ریزی شده این ضوابط تا سه ماه آینده کنار گذاشته شود و با دامدار کارت و تسهیلات ارزان قیمت با تنفس ۶ ماهه از واحد‌های تولیدی حمایت کنیم.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با ابراز تاسف از انتشار خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر نخریدن کالا برای ارزان شدن گفت: کسی که با این مباحث همراه شود، تولید و امنیت غذایی خودش را هدف قرار داده و این خواست بیگانگان است.

وی از مردم خواست هر گونه تخلف مثل گران فروشی و خودداری از عرضه کالا را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید