Iranian Agriculture News Agency

مشکلی در زمینه تامین آرد و نان در اصفهان وجود ندارد

سامانه جدیدی از ۲ ماه گذشته در زمینه رصد آرد و نان در کشور با عنوان سیفا طراحی و راه اندازی شده بر اساس آن مشخص شده است که هیچ گونه مشکل و کمبودی در زمینه تامین آرد و نان در این استان وجود ندارد.

مشکلی در زمینه تامین آرد و نان در اصفهان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محسن ضیایی  افزود: ۱۵ شهرستان استان ماه گذشته زیر بار این سامانه قرار گرفتند و بهمن ماه جاری هم بقیه شهرستان‌ها در این سامانه ثبت شدند و در زمان حاضر کل استان اصفهان زیر بار سامانه جدید قرار دارد.

به گفته وی، با پیگیری‌های جدی انجام شده توسط مسوولان سازمان‌های صمت، استانداری، تعزیرات، جهاد کشاورزی و اداره کل غله این سامانه به‌خوبی کار می‌کند و تا کنون مشکلی در استان نداشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اظهار داشت: در خصوص سهمیه ها و سرانه‌های آرد و نان هم مقرر شد که بررسی‌های کارشناسی لازم در استان انجام شود و در صورتی‌که در نقاط روستایی و شهری استان مشکل و کمبودی وجود داشته باشد با مدیریت فرمانداران در شهرستان‌ها و با مدیریت مجموعه استانداری در استان جمع بندی نهایی انجام شود تا مشکلی در استان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: روز گذشته جلسه کمیته آرد و نان استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استان با موضوع اصلی بررسی وضعیت تامین گندم صنف و صنعت تشکیل شد.

ضیایی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد که با توجه به اینکه اداره کل صمت متولی صنایع تولید کننده و صنایع آرد بر است، بررسی لازم را در مورد هر گونه کمبود گندم صنف و صنعت در تولید و مصرف را بر اساس مستندات انجام دهد و در صورت وجود کمبود در این زمینه آنرا از طریق نامه ای به تهران منعکس کند که در صورتی که مشکلی در زمینه برای صنف و صنعت تا پایان سال و برای ابتدای سال آینده وجود دارد، برطرف شود.

وی بیان کرد: اصفهان در زمینه تولیدات صنف و صنعت از استان‌های برخوردار و فعال محسوب می‌شود که نیاز به گندم و آرد برای تولید نشاسته، ماکارونی، رشته و بیسکوییت و سایر مصارف را دارد که کارگروه باید در این زمینه با جدیت ورود پیدا کند.

ضیایی خاطرنشان کرد: سهمیه آرد و نان استان اصفهان ثابت نیست و تهران اعلام کرده که بررسی‌های کارشناسی و پیگیری‌های لازم انجام شود و هر جایی که مشکلی وجود داشته باشد، این سهمیه قابل افزایش است.

وی بیان کرد: هر گونه کمبودی در این زمینه توسط مجموعه دست اندرکاران استان بصورت هفتگی و ماهانه در کارگروه مربوطه در استان رصد می‌شود و هر شهرستانی که در این زمینه مشکلی داشته باشد بلافاصله رفع می‌شود.

پنج هزار واحد نانوایی در استان اصفهان فعالیت دارند.

استاندارد وجود نانوایی، فعالیت یک نانوایی به ازای هر یکهزار و ۵۰۰ نفر است اما این میزان در استان اصفهان بیش از این استاندارد یعنی وجود یک نانوایی به ازای هر یکهزار نفر در استان می‌باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید