Iranian Agriculture News Agency

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفتگو با ایانا:

152هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 152 هزار راس دام سبک و سنگین در استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

152هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

مسعود اصغری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۱۵۰ هزار راس دام سبک و ۲۰۰۰ راس دام سنگین علیه این بیماری در استان واکسینه شدند و بیش از یک میلیون و چهارصد هزار راس واکسیناسیون با اولویت دام های عشایر و روستائیان تا پایان سال  1400 در دستور کار این اداره کل قراردارد.

وی گفت: بیماری تب برفکی از جمله بیماری ویروسی جمعیت دام سبک وسنگین بوده و میزان واگیری و تلفات آن بالا و علائم بیماری شامل تب، بی حالی، لنگش، زخم های گسترده دهان و پاها و کاهش شیر و سایر تولیدات دامی است و در 70 گونه جانوری گزارش شده است.

اصغری افزود: حمل و نقل دام بدون هماهنگی دامپزشکی و عدم واکسیناسیون به موقع از جمله علل شیوع بیماری تب برفکی در یک منطقه است.

وی گفت: دامداران و عشایر برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی در مناطق باید موارد بهداشتی، انجام واکسیناسیون، ضدعفونی جایگاه دام را جدی بگیرند و از نقل و انتقال دام بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید