Iranian Agriculture News Agency

اخراج 20 هزار واحد دامی غیرمجاز از مراتع شهرستان ری

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان ری گفت: در طول مدت اجرای پروژه مدیریت چرا وکنترل دام،حدود 20 هزار واحد دامی غیرمجاز از مراتع قشلاقی این شهرستان اخراج ومتخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

اخراج 20 هزار واحد دامی غیرمجاز از مراتع شهرستان ری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران ضیاء نصرتی با بیان اینکه شهرستان ری دارای 150 هزار هکتار اراضی مرتعی ممیزی شده است، افزود: تاکنون برای 100 هزار هکتار از این مراتع طرح مرتعداری تهیه شده است و تهیه طرح مرتعداری برای مابقی این مراتع نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به اقدامات احیایی در این مراتع اشاره کرد و اظهار کرد: طی یکسال گذشته و در راستای اصلاح و توسعه مراتع،100 هکتار از عرصه های مرتعی شهرستان ری زیر پوشش اقدامات احیایی شامل بوته کاری با گونه های اتریپلکس و قره داغ  همراه با ابیاری ومراقبت ونگهداری قرار گرفته است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ری ادامه داد:به منظور جلوگیری از پیشروی بیابان،کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن های روان،طرح بیابان زدایی برای 10 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان تهیه شده است که پس از  تصویب این طرح در کمیته فنی و تخصیص اعتبارات لازم،این طرح به مرحله اجرا در خواهد امد.

نصرتی براجرای طرح های بیابان زدایی تاکید کرد و بیان داشت:با توجه به اینکه وسعت زیادی از اراضی ملی شهرستان ری جزو اراضی بیابانی است،اجرای طرح های بیابان زدایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است وچنانچه اقدامات بیابان زدایی در این مناطق انجام نشود، تولید گردوغبار واثار خسارت بار ان می تواند  به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنین این مناطق و همچنین شهر تهران مطرح شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید