Iranian Agriculture News Agency

ایجاد 10کیلومتر آتش بر در نقاط بحرانی مراتع پاکدشت

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاکدشت از ایجاد 10کیلومتر آتش بر در نقاط بحرانی مراتع این شهرستان با نظارت مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و کارشناسان مربوطه خبرداد.

ایجاد 10کیلومتر آتش بر در نقاط بحرانی مراتع پاکدشت

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اصغر سپه وند با اعلام این مطلب افزود: با توجه به وضعیت پوشش گیاهی مراتع در پی بارندگی های سال جاری و گرم شدن هوا، احتمال آتش سوزی در مراتع افزایش یافته که به منظور پیشگیری از گسترش آتش در مراتع این اقدام انجام شده است.

وی ایجاد آتش بر را یکی از راهکارهای پیشگیری برای کنترل و مهار آتش سوزی در عرصه های طبیعی دانست و اظهار داشت: در این روش با توجه به پوشش گیاهی منطقه و بر اساس نظر کارشناسان نوارهای عرضی به فواصل مشخص ایجاد شده و در این نوارها علف های خشکیده از بین می رود که به این وسیله هم راه دسترسی برای اطفاء حریق های احتمالی ایجاد شده و هم آتش به مناطق دیگر گسترش نمی یابد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان پاکدشت در ادامه اظهار داشت: به منظور فرهنگسازی و آموزش، بروشورهایی حاوی مطالب و نکات هشدار دهنده تهیه و در بین عموم مردم بویژه دامداران و بهره برداران توزیع شده است.

سپه وند تصریح کرد: برای مقابله با هرگونه آتش سوزی های احتمالی در عرصه های مرتعی، کشیک های اطفاء حریق در سطح شهرستان تشکیل و به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل به سر می برند.

وی تأکید کرد: از عموم مردم و گردشگران درخواست می شود هنگام مراجعه به طبیعت از روشن کردن آتش، انداختن ته سیگار و رهاکردن وسایل شیشه ای جداٌ خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

مراتع شهرستان پاکدشت با وسعت 25هزار هکتار جزو مراتع میانبند بوده که هر ساله محل عبور دام های عشایر کوچنده از مراتع قشلاقی استان تهران به مراتع ییلاقی می باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید