Iranian Agriculture News Agency

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان تهران:

15کانون‌ یادگیری و انتقال دانش در استان تهران تشکیل شد

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: 15کانون‌ یادگیری ترویجی کشاورزی درسطح استان طی سال زراعی 96-97 تشکیل شد.

15کانون‌ یادگیری و انتقال دانش در استان تهران تشکیل شد

فرزانه اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در تهران افزود: این مدیریت با همکاری انجمن خبرگان کشاورزی، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها و با هماهنگی بخش‌های تخصصی برای تشکیل ۱۵کانون یادگیری درسطح استان باهدف ارتقا دانش تولیدکنندگان محصولات زراعی، باغی برنامه‌ریزی کرد.

اقبالی ادامه داد: در این کانون‌ها، اهدافی چون الگوسازی برای سایر بهره‌‌برداران، استفاده از توان علمی و تجربی خبرگان کشاورزی به ‌منظور اشاعه نوآوری‌ها و نیز اطلاع‌‌رسانی در برنامه‌های ترویجی دنبال می‌شود که در امر پیشبرد اهداف ترویج از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان تهران تصریح کرد: فعالیت این کانون‌ها در زمینه زراعی، باغی، دامی، منابع طبیعی و شیلات است و درسطح 16 شهرستان استان به اجرا در می‌آید؛ با تشکیل این کانون‌ها، استفاده از توانمندی کشاورزان نمونه و پیشرو در فعالیت‌های ترویج کشاورزی میسر می‌شود.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های مدیریت ترویج و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: تحقق اقدامات ترویجی و آموزشی در اجرای این طرح با افزایش همکاری و تعامل همه جانبه بین مدیریت ترویج و بخش اجرا و تولیدکنندگان امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است درکانون‎های یادگیری و انتقال دانش و تجربه به مجموعه مشخصی از واحدهای تولیدی که در زمینه‎های مختلف کشاورزی مانند زراعت، باغبانی، دام، طیور و شیلات و آبزیان پرداخته می‎شود.

در این کانون‌ها اغلب تولیدکننده‌های نمونه اعم از ملی، استانی یا شهرستانی که توان و تمایل انتقال دانش و تجربه حرفه‎ای خود به کشاورزان دارند به ارائه دانش و اطلاعات می‌پردازند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید