Iranian Agriculture News Agency

مدیر امورعشایر استان تهران:

11 هزار راس دام سبک عشایر استان تهران بیمه فراگیر شدند

مدیر امورعشایر استان تهران از اجرایی شدن طرح بیمه فراگیر دام سبک عشایری در این استان خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار حدود 11 هزار راس دام سبک عشایر این استان در قالب این طرح بیمه شدند.

11 هزار راس دام سبک عشایر استان تهران بیمه فراگیر شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، هاتف ممیزی در این باره اظهار کرد: سازمان امور عشایر ایران و صندوق بیمه محصولات کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای درمورد اجرایی شدن طرح بیمه فراگیر ویژه دام سبک عشایری امضا کردند که این طرح از ابتدای آذرماه در استان تهران اجرایی شد.

وی افزود: در قالب این طرح به دام‌های سبک عشایری استان تهران درصورت آسیب ناشی از حوادث قهری، سوانح طبیعی و بیماری‌های واگیردار عمومی و قرنطینه‌ای خسارت پرداخت می‌شود.

ممیزی ادامه داد: این طرح همچنین به ثبات و امنیت شغلی عشایر کمک می‌کند و با توجه به اینکه عشایر استان تهران حدود 700 هزار راس دام سبک در اختیار دارند این طرح برای عشایر استان تهران اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح بیمه فراگیر دام سبک عشایری با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی در مناطق عشایری استان تهران همچنان ادامه دارد و عشایر با مراجعه به شرکت‌های تعاونی عشایری شهرستان نسبت به بیمه کردن دام‌های خود اقدام کنند.

مدیر امورعشایر استان تهران بیان کرد: با توجه به اینکه دام‌های عشایری در مراتع و همچنین در مسیر رفت و برگشت در مراتع ییلاقی و قشلاقی در حرکت هستند همواره در معرض خطرات ناشی از حوادث غیرقابل پیش بینی قرار دارند که این طرح به اقتصاد خانوار عشایری کمک ویژه‌ای می‌کند.

وی همچنین از اجرایی شدن دوره آموزشی کنترل بیماری بروسلوز (تب مالت) ویژه دامداران عشایری در استان تهران خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با همکاری اداره کل دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در شهرستان‌های مختلف در حال برگزاری است.

ممیزی از فعالیت حدود 3 هزار خانوار عشایری در استان تهران گفت و افزود: عشایر استان تهران با دارابودن حدود 700 هزار راس دام سبک سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید