Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس مطرح کرد:

پایداری تولید با خرید تضمینی محصولات

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: خرید تضمینی و بازار رسانی آسودگی خاطر به منظور استمرار و پایداری تولید برای کشاورز را رقم می‌زند و اگر این بخش دچار مشکل شود همه مباحث تولید، تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

پایداری تولید با خرید تضمینی محصولات

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمد مهدی قاسمی در نشست آسیب شناسی خرید گندم در سال 98، که با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 3 و مدیران نمایندگی شرکت غله شهرستان‌های فارس برگزار شد، گفت: در تولید توجه به زنجیره تولید اهمیت دارد، از این رو که مشکل خریدو بازار رسانی تولید را دچار مشکل می‌کند، به عنوان مثال تاخیر در پرداخت وجه گندم باعث کاهش سطح زیر کشت این محصول استراتژیک و در نتیجه ایجاد وابستگی به واردات می‌شود.

او می‌گوید: کاشت کلزا با تاکید مقام معظم رهبری و برنامه اجرایی کاملا عالمانه در جهت کاهش وابستگی به واردات روغن در دستور کار قرار گرفته از این رو دغدغه‌های خرید را کاهش دهید تا در زنجیره تولیدی آن ، پالس مثبتی از خرید به تولید برود.

این مقام مسئول تصریح کرد:  زنجیره‌های تولید یکی از اساس‌های استراتژی‌های ما است چرا که در زنجیره امکان مدیریت بهتر، تولید ارزان‌تر و کیفی‌تر و متناسب‌سازی سود صورت گرفته و افزود: امکان نظام‌مندکردن وظایف و نقش هر کدام از حلقه‌های زنجیره  از جمله تامین کننده نهاده‌ها، تولید‌کننده، فرآوری کننده، بازاریاب، شبکه بازاررسانی و صادرکننده با ایجاد زنجیره‌ها فراهم می‌شود.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به این‌که گندم غذای اصلی مردم بوده از این رو باید تولید هر چه کیفی‌تر این محصول دنبال شود، یادآور شد: اتفاق مخلوط شدن گندم با خاک و انعکاس مغرضانه این خبر در برخی رسانه‌ها، پیامدهای مثبت داشت که این تهدید را به فرصت تبدیل کرد چرا که عزم ما را برای خرید از مباشر کیفی‌ راسخ‌تر کرد و سامانه‌ای ایجاد شد که تحت آن سامانه، خرید گندم صرفا از گندمکار صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه خواستار ساماندهی سیلوهای نیمه تمام در شهرستان‌های داراب و اقلید شد و افزود: با پیوستن این سیلوها به مدار خرید و ذخیره‌سازی، با حداقل هزینه حداکثر سود را به مردم برسانیم.

قاسمی با بیان این‌که شرکت غله باید با استفاده از ظرفیت شرکت به نحو احسن، منافع شرکت را حداکثر کند، تاکید کرد:  در سال جاری مدیرعامل  شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 3، از دست وزیر لوح تقدیر گرفت که این امر نشانگر اهتمام جدی کل مجموعه در بهبود مستمر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید