Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

عبور از شیوه سنتی به مدرن تنها راهکار توسعه کشاورزی است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: روش سنتی کشاورزی در کشور یکی از اشکالات اساسی است که موجب شده با وجود اقدامات بزرگ و اعتبارات هزینه شده فراوان هنوز در جامعه روستایی ما توسعه‌ای صورت نگیرد.

عبور از شیوه سنتی به مدرن تنها راهکار توسعه کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در زاهدان، احمدعلی کیخا در نشست شورای آب، کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان که شب گذشته به ریاست احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان درمحل سالن جلسات دفتر استانداری تشکیل شد، افزود: در مدیریت سنتی برخورد با مشکلات بخش کشاورزی به شکل عینی نیست به همین دلیل اقدامات انجام شده تاکنون منجر به توسعه در این بخش نشده است.

نماینده مردم سیستان در مجلس با اشاره به هزینه‌کرد دولت دراجرای طرح 46 هزارهکتاری طرح انتقال آب به دشت سیستان اظهار کرد: شیوه‌های نوین آبیاری والگوی کشت با همکاری دانشگاه‌ها و مراکزتحقیقاتی می‌تواند الگوی مناسب با تولید اقتصادی درمنطقه داشته باشد.

استاندارسیستان وبلوچستان دراین نشست باتوجه به شرایط خشکسالی حاکم برمنطقه ولزوم استفاده بهینه ازآب موجود، مدیریت مصرف آب را بسیارمهم ارزیابی کرد وگفت: برای برخورداری مناسب ازطرح 46 هزارهکتاری انتقال آب به دشت سیستان، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری درتوسعه اقتصادمنطقه ضروری است.

احمدعلی موهبتی حل مسائل ومشکلات درهمه حوزه‌های بخش کشاورزی را بسیارمهم دانست وتعیین تکلیف اسناد اراضی و چاه‌های کشاورزی دراستان  را خواستار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید