Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اعلام کرد:

4 هزارهکتار از شالیزارهای جویبار نوسازی شد

مدیر جهادکشاورزی جویبار، از اجرای طرح تجهیز و نوسازی 4 هزار هکتار از زمینهای شالیزاری این شهرستان خبر داد.

4 هزارهکتار از شالیزارهای جویبار نوسازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در ساری، علی شعبانی در نشست کمیته  حفاظت از منابع آب کشاورزی شهرستان جویبار که با  حضور  مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، و مسئوولین و کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان در محل این مدیریت برگزار شد، گفت: این شهرستان دارای 9 هزار و 743 هکتار اراضی شالیزاری است که این اراضی برای کشت، نیازمند تامین منابع آب کشاورزی است.

وی با اشاره به منابع محدود تامین آب در این شهرستان که بیشتر از طریق ذخیره سازی روان آبهای سطحی زمستان است، بر نقش لایروبی، بهسازی و دیواره سازی  آب بندانها تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی  جویبار ادامه داد: در این شهرستان 2 هزار و 400 هکتار آب بندان در قالب 47 قطعه وجود دارد که بیش از 40 درصد آن لایروبی نشده است.

شعبانی خاطرنشان کرد: برای رفع معضل کم آبی و مقابله با آن مشارکت مردم در زمینه صرفه جویی، اطلاع رسانی و جلوگیری از حفر چاههای غیر مجاز ضروری است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه تجهیز و نوسازی  اراضی شالیزاری برای استفاده بهینه از ماشین آلات کشاورزی و افزایش ضریب کشت، گفت: تاکنون 4 هزار هکتار از زمینهای شالیزاری این شهرستان تجهیز و نوسازی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید