Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

328 تن عسل در استان سمنان تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان سمنان از تولید 328 تن عسل در سال گذشته خبر داد.

328 تن عسل در استان سمنان تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، مصطفی شاه‌حسینی در حاشیه اجرای طرح سرشماری از کلنی‌های زنبور این استان اظهارکرد: براساس سرشماری سال گذشته 47 هزار و 959 کلنی زنبور عسل در این استان وجود دارد که زمینه اشتغال برای 135 نفر نیز از این طریق ایجاد شده است.

شاه حسینی، از فعالیت 754 زنبوردار در استان سمنان خبر داد و گفت: سال گذشته 328 تن عسل، 10 تن موم، 2.6 تن بره موم، 125 تن گرده و 25 کیلو ژله رویال در استان سمنان تولید شد.

معاون سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، از آغاز طرح سرشماری از زنبورستان‌های این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح ملی سرشماری تا سوم آبان ماه در استان سمنان ادامه دارد.

شاه‌حسینی به علت بارندگی‌های شدید اخیر در اکثر مناطق کشور مدت سرشماری کلنی‌های زنبور عسل  تمدید شد.

او با اشاره به ضرورت انجام طرح سرشماری به برخی از اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: دستیابی به آمار درست و دقیق از تعداد زنبورستان‌های یکی از اهداف اصلی این طرح است و داشتن این آمار در آینده مبنای تمام برنامه‌ریزی‌ها قرار می‌گیرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از زنبورداران خواست تا سازمان جهاد کشاورزی استان را در اجرای این طرح یاری کرده و در مدت اجرای سرشماری از هر گونه جابه‌جایی خودداری کنند.

شاه‌حسینی از به کارگیری کارشناسان خبره در اجرای طرح سرشماری زنبورستان‌های استان سمنان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با وجود این کارشناسان متبحر اجرای این طرح با کمترین خطا انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عسل تولیدی این استان ویژگی‌های لازم برای صادرات را دارد از تشکل‌های زنبورداری استان خواست تا نسبت به برندسازی و فراهم کردن زمینه صادرات این محصول اقدام کنند.

شاه‌حسنی گفت: استان سمنان به دلیل قرارگیری در حاشیه کویر و شرایط اقلیمی طبیعی بسیار خاص زمینه تولید محصولات دامی با کیفیت بالا را دارد و عسل تولیدی از زنبورستان‌های استان سمنان نیز دارای کیفیت بالایی بوده و می‌توان از این عسل به عنوان یک محصول سالم و نزدیک به ارگانیک نام برد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید