Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی استان اعلام کرد؛

بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در تهران تولید می‌شود

استان تهران؛ رتبه دوم کشوری در تولید و پرورش ماهیان زینتی

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری سنگینی که در تولید ماهیان زینتی صورت گرفته، استان تهران رتبه دوم کشور را در این زمینه داراست.

بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در تهران تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، کریم ذوالفقاری در مراسم همایش ملی تغذیه آبزیان با غذای زنده که در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون پنج میلیون و ۷۰۰ هزارتن انواع محصولات کشاورزی با ارزش بیش از  ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان تهران تولید می شود.

وی، با بیان اینکه از۲۴۰هزارهکتار اراضی کشاورزی استان تهران، ۱۸۷ هزار هکتار اراضی آبی است، گفت: با این وجود استان تهران بیش از ۸ درصد صادرات کشور در محصولات زراعی، آبزیان، باغی و غیره را به خود اختصاص داده است.

ذوالفقاری متوسط تولید درهکتار به ازای هرمتر مکعب آب در استان تهران را تا ۲.۵ کیلوگرم اعلام کرد و گفت:  متوسط کشوری به ازای هر متر مکعب ۱.۶ کیلوگرم است.

وی با اشاره به مجموع گلخانه های کشور گفت: ۱۲ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که ۳۰ درصد آن در استان تهران واقع شده و از این رو بسیاری از تولیدات این استان صادرات محور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۲۰۰ تن انواع ماهی خوراکی در کشور تولید می شود، تصریح کرد: استان تهران در تولید ماهیان زینتی رتبه دو کشوری را در اختیار دارد و با وجود سرمایه گذاری سنگینی که در این قسمت صورت گرفته، تولید ماهیان زینتی استان قابل قبول است.

به گفته ذوالفقاری، بیش از۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در استان تهران تولید می شود و بیش از ۷ هزار نفر نیز در صنعت آبزی پروری استان مشغول به کارهستند.

گفتنی است همایش ملی تغذیه آبزیان با غذای زنده با محوریت نقش غنی سازی غذاهای زنده با تاکید بر آرتمیا در تغذیه آبزیان، کاربرد غذاهای زنده در تغذیه و افزایش سیستم ایمنی آبزیان، اقتصاد تولید غذاهای زنده، اکولوژی و بیولوژی غذاهای زنده و روش های تکثیر و پرورش غذاهای زنده با حضور مدیران و کارشناسان بخش شیلات در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

هم چنین نمایشگاه جانبی تولید کنندگان بخش خصوصی در حاشیه این همایش برگزار شد که مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید