Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد:

افزایش بیمه محصولات کشاورزی استان تهران در سال جاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران، با تاکید بر استفاده از ظرفیت اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی، نظام مهندسی و بخش خصوصی برای توسعه پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی گفت: سطح بیمه محصولات کشاورزی استان تهران در سال زراعی جدید باید افزایش پیدا کند.

افزایش بیمه محصولات کشاورزی استان تهران در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا از استان تهران، کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان تهران به ریاست ذوالفقاری رییس سازمان و با حضور نماینده مدیریت بحران استانداری تهران، نماینده اداره کل دامپزشکی استان و معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تشکیل جلسه داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران نقش بیمه محصولات کشاورزی را در جبران خسارت کشاورزان تعین کننده دانست و بر لزوم هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش اثرات ناشی از خشکسالی، سرمازدگی و... تاکید کرد و افزود: پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید باید افزایش پیدا کند.

ذوالفقاری با اشاره به پایین بودن تعداد بیمه شدگان بخش کشاورزی استان اظهار کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۸ با استفاده از ظرفیت اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی، نظام مهندسی و بخش خصوصی باید سطح بیمه محصولات کشاورزی افزایش یابد تا از این طریق مخاطرات و خسارات احتمالی وارده به بهره‌برداران جبران شود.

وی ادامه داد:درحال حاضرارزش کل محصولات زراعی، دامی و باغی استان ۱۲هزار میلیارد تومان است و اگر خسارت یک ساله کشاورزی استان را متوسط هزار میلیارد تومان درنظربگیریم، یعنی ده درصد در بخش‌های مختلف تحت تاثیر مخاطرات کشاورزی آسیب دیده و از بین می‌رود.

نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز در این جلسه با ارائه گزارش مقایسه‌ای از بیمه محصولات کشاورزی در سالهای گذشته به نسبت سه و سه دهمی پرداخت خسارت در برخی محصولات اشاره و عنوان کرد: عزم معاونت بیمه محصولات بانک کشاورزی درسال زراعی جاری به افزایش بدون محدودیت سطح زیرکشت بیمه محصولات کشاورزی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان تهران نیز گزارشی در مورد طرح جامع مدیریت خطرپذیری خشکسالی و سرمازدگی کشاورزی ارائه کرد و گفت: بر اساس مطالعات سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد( FAO ) ، کشور ما جزو 10 کشور اول بلاخیز دنیاست به طوریکه از مجموع 40 بلایای طبیعی قابل وقوع در جهان که به شیوه های گوناگون منجر به خسارات در بخش کشاورزی می شود 31 مورد آن در کشور ما اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 138 هزار هکتار اراضی آبی استان به کشت محصولات زراعی و 48 هزار هکتار به محصولات باغی اختصاص دارد، افزود: هدف از ارائه طرح جامع مدیریت خطر پذیری خشکسالی، تهیه و تدوین یک برنامه جامع و کارآمد مدیریت ریسک (خطرپذیری) خشکسالی با تهیه و ترسیم نقشه‌های خطر پذیری خشکسالی و ارائه روش‌های عملی جهت کاهش ریسک خشکسالی است و مشابه آن طرح جامع مقابله با سرمازدگی نیز در دستور کار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید