Iranian Agriculture News Agency

با تشکیل کارگروه‌های شهرستانی در استان تهران

تنظیم بازار محصولات کشاورزی محلی می‌شود

قیمت کالا روزانه رصد می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل کارگروه شهرستانی تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تعیین وظایف اعضای کارگروه خبر داد و گفت: توسط مدیران شهرستان ها باید بر قیمت نهاده های دامی، کشاورزی و کالاهای اساسی نظارت ، رصد و پایش مستمر داشته باشند.

تنظیم بازار محصولات کشاورزی محلی می‌شود

به گزارش ایانا از استان تهران، جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی استان با حضور مدیرکل نظارت بر نهاده ها دامی و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مدیران و معاونان برگزار شد.

قدیری ابیانه، مدیرکل نظارت بر نهاده ها دامی و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای این جلسه نحوه نظارت و پایش نهاده های دامی و کشاورزی را براساس دستورالعمل ابلاغ شده و حساسیت و اهمیت فوق العاده آن تشریح کرد.

رییس سارمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه از تشکیل کارگروه شهرستانی تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تعیین وظایف اعضای کارگروه خبر داد و گفت: توسط مدیران شهرستان ها باید  بر قیمت نهاده های دامی، کشاورزی و کالاهای اساسی نظارت ، رصد و پایش مستمر داشته باشند و گزارش مغایرت احتمالی را به جانشین رییس سازمان در حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی ارائه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز گزارشی در مورد کشت پائیزه و توزیع کود ارائه کرد و گفت: براساس سهمیه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جدید 10 هزارهکتار سطح زیرکشت با تولید 25 هزارتن کلزا در استان تهران پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: کلزا از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ششم توسعه است که باید با تلاش جدی به تحقق این هدف کمک کنیم.

عامری از تامین 50 دستگاه ریزدانه کار کلزا برای استان تهران و 26 تن بذر سهمیه ای خبر داد و گفت: 20کارگاه آموزشی-ترویجی کلزا، ایجاد 4هکتار مزارع نمایشی و کشت 25هکتار کشت نشایی برای امسال در استان تهران پیش بینی شده است.

تشکیل ستاد کشت پائیزه در شهرستان ها، پیگیری تقاضا یابی کشت کلزا حداقل به میزان یک ونیم برابر سطح ابلاغی، تکمیل دقیق فرم قرارداد کشت کلزا و درج اطلاعات در سامانه پهنه بندی و ارائه قراردادها به مدیریت زراعت در پایان فصل کشت، انجام تعهدات کشت نشائی بر اساس برش ابلاغی، نظارت بر کلیه امور مربوط به تامین ، توزیع نهاده ها (انواع کود ، سموم و بذور گواهی شده)، تشکیل کمیته نظارت بر انواع مواد کودی و سموم، اجرای دقیق طرح pvs وطرح های تحقیقاتی ابلاغی، نظارت دقیق و کنترل علفهای هرز و آفات و بیماریهای کلزا از موضوعات مورد تاکید در این جلسه بود.

شرکت خدمات حمایتی استان تهران نیز برای خرید و ذخیره سازی به موقع نهاده ها و تحویل 7 روزه کود پس از واریز مبلغ آن قول مساعد داد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان اینکه تاکنون 252 طرح به مبلغ 237میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شده است، افزود: 184 میلیارد تومان از این میزان در بخش کشاورزی اتفاق افتاده و هم چنان استان تهران در سطح کشور اول است.

جلیلی ضمن تاکیدبرپیگیری پرونده ها تامرحله دریافت تسهیلات ادامه داد: 184 میلیارد تومان طرح بخش کشاورزی و دامی استان تهران در سامانه کارا ثبت شده که 70درصد این پروژه ها در سه شهرستان ورامین، پیشوا و تهران واقع شده اند.

وی افزود: 7920 نفر اشتغال زایی در سال 97 برای استان تهران تعریف شده که امیدواریم با تلاش همکاران وثبت آماراشتغال ایجادشده درسامانه، به این رقم دست یابیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید