Iranian Agriculture News Agency

نشست اعتلای بسیج همگام با کشاورزی برگزار شد.

با حضور رضایی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی، شهابی مدیر جهاد کشاورزی جهرم، شورای بسیج اساتید ومهندسان، توکل فرمانده مقاومت بسیج و باغداران "کارگروه عملیات افزایش بهره‌وری ناحیه مقاومت جهرم " تشکیل جلسه داد.

نشست اعتلای بسیج همگام با کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در این نشست رضایی نماینده شهرستان جهرم در مجلس گفت: در شورای بودجه استان برای تخصیص اعتبارات ویژه کشاورزی جهرم مصوباتی صورت گرفته است .

رضایی با اشاره به این‌که کشاورزی عمده درآمد مردم بوده، افزود: باید افراد صاحب نظر، اساتید دانشگاه، محقیقن و مهندسین پای کار بیایند تا مشکلات کشاورزی را حل کنیم و کشاورزی را به سمت الگوی کشت مناسب با شرایط اقلیم جهرم ببریم .

در ادامه شهابی مدیر جهاد کشاورزی جهرم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مناسب کاشت کلزا  در سال گذشته در این شهرستان، متوسط عملکرد کلزا   3.5 تن در هر هکتاربود.

شهابی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری بسیج مهندسین کشاورزی جهرم در ردیابی آفات و همچنین برگزاری جلسات ترویجی مشاوره ای برای کشاورزان در قالب اردوهای بسیجی سخن گفت.

او تاکید کرد: با توجه به وجود آمدن عارضه زوال مرکبات در جهرم باید الگوی کشت را تغییر داده و به سمت توسعه کشت های محافظتی و در محیط گلخانه ای برویم تا  علاوه بر کاهش راندمان مصرف آب، تولید محصول با کیفیت،  اشتغال‌زایی مناسبی ایجاد کنیم .

شهرستان جهرم در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید