Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی:

2 میلیون و 900 هزار هکتار باغ در کشور وجود دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به سیاست‌های این وزارتخانه برای افزایش بهره‌وری از باغات گفت: طرح ایجاد سایه‌بان بر روی باغات در کشور پیگیری می‌شود.

2 میلیون و 900 هزار هکتار باغ در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا از سمنان، محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در جشنواره ملی پسته دامغان اظهار داشت: در کشور حدود 2 میلیون و 900 هزار هکتار باغ در کشور وجود دارد.
وی به برخی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه باغات و همچنین افزایش بهره‌وری اشاره کردو گفت: بسیار از باغات کشور قدیمی و پیر و سنتی است و در راستای افزایش بهره‌وری باید این باغات جوانسازی شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه جوان‌سازی و جایگزینی باغات سنتی در دستور کار قرار دارد گفت: مثلاً در شهرستان دامغان باید کشت 2 رقم پسته فندقی واکبری انجام شود.
طهماسبی با بیان اینکه اشاره به کمبود منابع آبی نیز گفت: با هدف افزایش بهره‌وری از منابع آبی موجود و برای مقابله با خکشکسالی نیز کشت گیاهان کم آب نیز یکی از سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه گیاهان دارویی از جمله گیاهان کم‌آب‌بر هستند که می‌توان کشت آنها را توسعه داد افزود: مثلاً در منطقه دیباج دامغان کاشت گل محمدی به عنوان یک گیاه دارویی انجام می‌شود که علاوه بر مصرف آب پایین دارای بهره‌وری مطلوبی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید کشت ارقام تجاری در دستور کار قرار گیرد گفت: این مهم از طریق مراکز تحقیقات کشاورزی و تبادل اطلاعات با کشورهای اروپایی در حال انجام است.
طهماسبی با اشاره به میزان تولید محصولات باغی در کشور گفت: تولیدات سردرختی باغی در کشور به حدود ۲۰ میلیون تن می‌رسد.
وی در امور باغبانی گفت: پیش ‌بینی می‌شود میزان تولید محصولات گلخانه‌ای امسال به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن برسد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور گفت: توسعه سطح گلخانه‌ها یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری است.
طهماسبی با بیان اینکه با کشت محصولات گلخانه‌ای در مصرف آب حدود ۹۰ درصد صرفه‌جویی می‌شود افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به برخی سیاست‌های جهاد کشاورزی برای توسعه باغات گفت: توسعه گلخانه‌ها و همچنین ایجاد سایبان از دیگر سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره وری از باغات است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه با ایجاد طرح سایه‌بان در مصرف آب حدود 40 درصد صرفه جویی می‌شود گفت: طرح ایجاد سایه‌بان بر روی باغات در این وزارتخانه در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید