Iranian Agriculture News Agency

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد:

برداشت 230 هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان

پیش بینی می‌شود 230 هزارتن خرما برداشت وروانه بازارهای مصرف شود.

برداشت 230 هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان

مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: 120 تن خرمای توافقی از کشاورزان نخل‌کار سیستان وبلوچستان خریداری شده است.

عبدالحمید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در زاهدان گفت: به منظور حمایت از کشاورزان نخل‌کار و کوتاه کردن دست دلالان سودجو، چهار مرکز خریدخرما در شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سراوان و سیب و سوران به نرخ توافقی در سیستان وبلوچستان فعال شد تا دسترنج کشاورزان را با قیمت مناسب خریداری کنند.

رسولی، خرید توافقی هر کیلوگرم خرمای ربی و مضافتی ازکشاورزان استان را 6 هزار تومان اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 710 تن خرمای مضافتی با قیمت هر کیلوگرم پنج هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری و 97 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان نیز با بیان اینکه کاربرداشت خرما ازخردادماه آغاز و تا مهر سال‌جاری ادامه دارد، افزود: سطح کشت خرمای استان 57 هزار و 162هکتار است که ازاین میزان 45 هزار و 170 هکتار آن بارور است.

اردشیر شهرکی به 70 رقم خرما درسیستان وبلوچستان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود 230 هزارتن خرما برداشت وروانه بازارهای مصرف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید