Iranian Agriculture News Agency

با حضور استاندار تهران؛

دو پروژه آبیاری تحت فشار ورامین افتتاح شد

محمد حسین مقیمی، استاندار تهران با سفر به ورامین دو پروژه آبیاری تحت فشار را در سطح ۴۳ هکتار از باغات و اراضی زراعی این شهرستان افتتاح کرد.

دو پروژه آبیاری تحت فشار ورامین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در معرفی این پروژه‌ها اظهار کرد: سیستم آبیاری قطره‌ای کم فشار و بارانی واقع در روستای قلعه خواجه ورامین، اولین طرحی بود که توسط استاندار با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: این طرح به یک استخر دو منظوره  به طول 100 ، عرض ۹۰ و عمق ۱۱ متر مجهز شده است که با بهره‌برداری از این استخر ، بیش از ۳۲ هکتار از اراضی غلات شهرستان شامل کشت گندم، جو، ذرت علوفه‌ای به سیستم آبیاری قطره‌ای تجهیز می‌شود.

ذوالفقاری، با اشاره به اینکه سهم یارانه دولت در این طرح  ۲۳۰۳ میلیون ریال است افزود: سهم آورده شخصی در این سیستم ده هزار میلیون ریال بوده و جمع کل هزینه ها برای این پروژه بالغ بر 12300 میلیون ریال بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اشتغالزایی ۶ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم با راه‌اندازی این پروژه افزود: مالک طرح که با داشتن دامداری یکی از صاحبان زنجیره تولید شیر و گوشت در استان تهران به شمار می‌رود، بخشی از علوفه موردنیاز خود را از طریق این مزرعه تامین می‌کند که با تجهیز مزرعه خود به این نوع سیستم آبیاری از دو هکتار کشت به ١١ هکتار دست یافت.

او تصریح کرد: سیستم آبیاری قطره‌ای بختیاری واقع در روستای حصارحسن بیگ دومین پروژه افتتاح شده امروز بود که به منظور آبیاری باغ پسته 11 هکتاری با اعتباری بالغ بر 2080میلیون ریال اجرا شده و با بهره‌برداری از آن 4 فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید