Iranian Agriculture News Agency

افتتاح همزمان بیش از هزار پروژه آبیاری نوین با حضور مشاور وزیر

افتتاح همزمان بیش از هزار پروژه آبیاری نوین با حضور مشاور وزیر

به مناسبت هفته دولت هزار و 38 پروژه آبیاری نوین در سطح ده هزار و 847 هکتار ازاراضی استان فارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایانا در شهرستان شیراز، روز دوشنبه 5 شهریور، با حضور زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری، تبادار استاندار فارس، قاسمی رییس سازمان جهادکشاورزی فارس و جمعی از مسئولین  استانی و شهرستانی هم زمان، بهره برداری از 10847 هکتار از اراضی استان فارس که  1038 پروژه آبیاری نوین را شامل می شود ، در 52 هکتار از اراضی روستای درمه بخش خفر اغاز گردید.

محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در این مراسم کفت: این پروژه مربوص به  92 بهره‌بردار است که به صورت تجمیعی انجام شده و حاصل آن احیای باغ‌های در حال خشک شدن منطقه بود، چرا که با توجه به کاهش دبی چشمه، در این‌ منطقه دیگر امکان آبیاری به روش سنتی وجود نداشت.

قاسمی تصریح کرد: افزایش بیش از 70 درصدی راندمان آبیاری  و صرفه جویی بیش از 43میلیون متر مکعب آب در استان فارس از نتایج اجرای پروژه آبیاری نوین مذکور است.

در ادامه اسماعیل تبادار استاندار فارس، با اشاره به این‌که خشکسالی‌های اخیر نگرانی جدی را در کشور و استان به دنبال داشته و از طرفی حفظ کشاورزی منطقه در تامین معشیت مردم الزامی است، افزود: استمرار در اجرای سامانه نوین آبیاری  درعرصه کشاورزی، به منظور افزایش بهره‌وری آب  ضرورت جدی استان است.

تبادار خاطر نشان کرد: باعث خرسندی است که اجرای این سامانه نوین آبیاری باعث احیای باغ‌های و حفظ در آمد کشاورزان منطقه شده و در پی آن کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی که به شهرها مهاجرت کرده بودند، به روستا برگشتند.

استاندار فارس تاکید کرد: از وزرات جهاد کشاورزی و به تبع آن از سازمان جهاد کشاورزی فارس و مردمی که با خودیاری حداقلی در این امر خداپسندانه گام برداشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنی است استان فارس رتبه اول آبیاری تحت فشار در کشور با تفاوت صد در صد نسبت به استان دوم را داشته و به مناسبت هفته دولت هزار و 38 پروژه آبیاری نوین در سطح ده هزار و 847 هکتار از اراضی این استان، با اعتبارات دولتی بالغ بر 89 میلیارد و 780 میلیون تومان و 21 میلیارد و 397 میلیون سهم مشارکت مردم به بهره‌برداری رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید