Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان:

15هزار واحد صنعتی و خدماتی کشاورزی در تهران وجود دارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به وجود 15هزار واحد صنایع و خدماتی کشاورزی در سطح استان اظهار کرد: کمتر از هزار واحد از این تعداد غیرفعال و نیمه فعال است که در تلاشیم تا با عزم جدی این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.

15هزار واحد صنعتی و خدماتی کشاورزی در تهران وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، کریم ذوالفقاری، در حاشیه بازدید از کشتارگاه درحال احداث ترشیزی، گفت: 31هزارتن گوشت قرمز دراستان تهران تولید می‌شود که ایجاد صنایع بعد از تولید می‌تواند از نظر کمی و کیفی ضامن تولید باشد.

ذوالفقاری افزود: 15هزار واحد صنایع و خدمات کشاورزی در استان تهران داریم که از این میزان کمتر از هزار واحد غیرفعال و نیمه فعال است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران تاکید کرد: در تلاشیم تا با عزم جدی این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.

ترشیزی مالک طرح بااشاره به مشکل دریافت تسهیلات از سوی بانک گفت: درصورت حل این مشکل، قول می دهم فاز اول این کشتارگاه دردهه فجرامسال راه اندازی شود؛ واحد بسته بندی کشتارگاه تا 540 نفر اشتغال زایی را به همراه خواهد داشت که به کارگیری 60 نیرو از روستاهای اطراف ازجمله قمی آباد و قلعه نو را تعهد می دهم.

او ادامه داد: این کشتارگاه که در تجزیه دنبه و پلاسمای خون برای تهیه پودر خون و سایر مصارف نیز فعال خواهد بود، امکان تبدیل به بزرگترین کشتارگاه خاورمیانه را دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران نیز با اشاره به حمایت ویژه استاندار تهران از بخش تولید، پیشنهاد داد تا این پروژه در کارگروه رفع موانع تولید استانداری طرح و مشکل آن در حضور استاندار بررسی شود.

همچنین کشتارگاه فول مکانیزه و مدرن ماکیان الوان به عنوان خط تولید مرغی که کمترین میزان ضایعات را دارد مورد بازدید قرار گرفت.

امامی امین هم چنین از دو واحد بسته‌بندی لباس بیمارستانی و پیت روغن نباتی واقع در شهرک صنفی ولیعصر بازدید کرد و گفت : ضرورت توسعه بازاریابی و تبلیغات صنعتگران برای افزایش بازار بسیار اهمیت دارد؛ چراکه بسیاری از شرکت‌ها و تولیدات داخلی قابلیت رقابت خارجی دارند و نیاز است به موضوع تبلیغات برای جذب خریدار داخلی توجه شود.

عرب باقری، یکی از مدیران شهرک گفت: شهرک صنفی ولیعصر با هدف جمع آوری صنوف مزاحم شهرری و تجمیع این واحدها و استقرار ۱۲۰۰ کارگاه تاسیس شده که تاکنون ۱۵۰ واحد تکمیل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بخشی از سفر بک روزه خود به ری از مرکز خدمات قلعه نو بازدید و بر تهیه و تامین تجهیزات لازم این مرکز تاکید کرد.

به گفته رئیس مرکز جهاد کشاورزی قلعه نو در این بخش واحدهای گاوداری بامجموع 5هزار و 300راس گاو شیری و تولید روزانه 200لیترشیر همچنین واحدهای مرغداری، مزارع غلات و... استقرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید