Iranian Agriculture News Agency

مسئول اداره نظارت برامور حیات وحش استان اعلام کرد:

رهاسازی یک قلاده روباه در پارک ملی بمو در فارس

یک قلاده روباه گرفتار پس از اطمینان از سلامتی کامل، توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس در منطقه پارک ملی بمو رهاسازی شد.

رهاسازی یک قلاده روباه در پارک ملی بمو در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، احمدرضا تابع بردبار، مسئول اداره نظارت برامور حیات وحش از گرفتاری یک قلاده روباه در  نیمه‌های شب در کیسه زباله و عدم توانایی در دید و نجات خود در  مسیر شیراز –سپیدان خبر داد و افزود: این حیوان توسط یکی از شهروندان دلسوز شیرازی نجات و به اداره کل حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

تابع بردبار تصریح کرد: این روباه پس از اطمینان از سلامتی کامل توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس در منطقه پارک ملی بمو رهاسازی شد.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که جانواران وحشی  گاها در اثر خشک سالی و کمبود مواد غذایی  به اطراف مناطق مسکونی وارد می‌شوند، افزود: زنده‌گیری و عدم کشتار جانوران  اقدامی مهم از سوی شهروندان است.

او خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان دوستدار حیات وحش استان با اطلاع‌رسانی لازم به ادارات حفاظت محیطزیست از آسیب به جانوران وحشی خودداری و در زنده‌گیری و رهاسازی آنها در طبیعت همکاری می‌کنند، که جای تقدیرو سپاس فراوان دارد.

تابع بردبار از شهروندان خواست  از رهاسازی قوطی‌های فلزی و کنسرو و سایر موادغذایی درون کیسه‌های زباله در طبیعت خودداری کنند، چرا که علاوه بر تجزیه ناپذیری در طبیعت و آلودگی‌های زیست محیطی، گاها توسط جانوران وحشی خورده و یا موجب در گیر شدن دست و پای جانوران و تلف شدن این مخلوقات زیبا می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید