Iranian Agriculture News Agency

اطلاعات عشایر استان جمع‌آوری می‌شود

رئیس اداره عشایر استان قزوین گفت: به منظور شناسایی و تکمیل آمار جمعیتی عشایر, فرم جمع‌آوری امکانات عشایر استان تهیه و تکمیل شده است.

اطلاعات عشایر استان جمع‌آوری  می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، بهزاد غیاثوند در جریان بازدید مهندس فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار، خانم نجفی مدیر کل امور روستایی استانداری، معاون عمرانی فرمانداری قزوین و کلهر بخشدار طارم سفلی  از  دهستان خندان بخش طارم سفلی حضور داشتند،افزود:  در راستای ارائه خدمات به مناطق عشایری, طرح‌های بهسازی و مرمت راه عشایری، احداث آبشخور و انتقال آب  برای  عشایر اجرا می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین با اشاره به نقش جامعه عشایری در تولید محصولات دامی گفت: استان قزوین شرایط مستعدی در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد که با برنامه ریزی مناسب می‌توان طرح‌های خوبی را برای عشایر اجرا کرد.

غیاثوند اظهار کرد: در حال 250 خانوار عشایر در استان قزوین وجود دارند که بیشتر این خانوارها در زمینه دامپروری مشغول فعالیت هستند.

غیاثوند تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بالای چشمه آب معدنی کسمبقین ( واقع در دهستان خندان ) جهت ایجاد فضای بوم گردی بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد؛ پیگیری‌های لازم برای این امر مهم محقق شود.

کلهر بخشدار طارم سفلی نیز در این بازدید با اشاره به موقعیت جغرافیایی  این منطقه بر تخصیص تسهیلات مناسب برای عشایر  منطقه طارم سفلی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید