Iranian Agriculture News Agency

ردیابی مگس مدیترانه‌ای در 150 هکتار از باغ‌های قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از شناسایی و ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در 153 هکتار از باغ‌های این شهرستان در 4 ماه اول امسال خبر داد.

ردیابی مگس مدیترانه‌ای در 150 هکتار از باغ‌های قائم شهر

به گزارش خبرنگار ایانا در ساری، مجید جعفری با اشاره به اهمیت مبارزه بیولوژیک در تولید محصول سالم، اظهار کرد: در دوره 4 ماهه اول امسال، ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای با بررسی 28 تله فرمونی به همراه کارت زرد و 31 تله سراتراپ در 153 هکتار از باغ‌های مرکبات شهرستان قائم شهر انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر ادامه داد: 59 عدد تله مک فیل حاوی سراتراپ و فرمون به  تعداد 80 عدد کارت زرد چسبنده در سطح باغ‌های این شهرستان تله گذاری شد.

جعفری با بیان اینکه در 8 هکتار باغ تلفیقی مرکبات و سیاه ریشه در این شهرستان، مبارزه شیمیایی با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای انجام شد، گفت: با بررسی‌های مداوم کارشناسان این مدیریت در باغ‌های این شهرستان، مگس میوه مشاهده شد که با تله گذاری در این باغ‌ها از خسارت این آفت جلوگیری خواهد شد.

او بیان کرد: برای آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص نحوه ردیابی و مبارزه، 4 ماهه اول امسال، 8 کلاس آموزشی و ترویجی در این شهرستان برگزار و  150 نفر بصورت چهره به چهره آموزش دیدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید