Iranian Agriculture News Agency

جاده سلامت ابرپروژه سمیرم است

کارشناس فنی و مشاور طرح جاده سلامت سمیرم، گفت: اجرای پروژه جاده سلامت و سرای محله، نقشی اثرگذار در توسعه و پیشرفت سمیرم دارد.

جاده سلامت ابرپروژه سمیرم است

به گزارش خبرنگار ایانا از سمیرم استان اصفهان، حامد صلواتی، اظهار کرد: پیشرو بودن سمیرم در بخش اجرای پروژه‌ها و اتمام برنامه گونه‌شناسی و تعیین محله‌های هدف گویای همراهی و همگامی مردم و مسئولان شهر سمیرم است.

کارشناس فنی و مشاور طرح جاده سلامت سمیرم، افزود: ظرفیت‌شناسی سمیرم گزینه مهمی است و چه بسا تهیه و اجرای برنامه برای شهرستان سمیرم و شهر سمیرم در رونق تسهیلگری نیز موثر باشد.

او  پروژه جاده سلامت را ابر پروژه معرفی کرد و با بیان اینکه این پروژه به لحاظ حجم فعالیت  5 درصد از پروژه سلامت ملی را شامل می‌شود، بیان کرد: در صورت آغاز این پروژه برنامه جامعی هم برای این پروژه خواهیم نوشت.

صلواتی از راه‌اندازی امور مربوط به توسعه محله کوشک و تکمیل مراحل سرای محله خبر داد و گفت: در موضوع طراحی قانون حمایت از ساماندهی بافتهای فرسوده، تأمین بدنه‌، برداشت کروکی محل، گونه‌شناسی و محله بندیها انجام شده و برای محله بندی‌های جدید نیز گزارش‌های آماده شده است.

او با اشاره به اینکه تهیه نقشه‌ها و gis نیز زمانبر شده است، تصریح کرد: حریم بافت فرسوده طبق دستور مرکز استان اصفهان تهیه و طبق مصوبه بازبینی خواهد شد.

کارشناس فنی و مشاور طرح جاده سلامت سمیرم، به فعالیت بر بافت فرسوده سمیرم طبق را بر مبنای اقدام مشترک یک عمل خوب دانست و گفت: در این زمینه با پیشرفت 30-40 درصدی روبرو هستیم.

او از استقرار  تیمی تسهیل‌گری  از دو هفته پیش و بازدید روزانه و هفتگی این تیم از محله‌های هدف خبر داد و بیان کرد: بزرگترین وظیفه ادارات این شهرستان همگام بودن در مسیر اجرا است.

حامد صلواتی، وظیفه دیگر ادارات سمیرم را در رابطه با این پروژه شرکت در تأمین بودجه‌های بازآفرینی، تملک و تقسیم‌بندی بودجه‌ها دانست و  با ابراز رضایت‌مندی از روند معرفی‌های این بخش، اضافه کرد: فاز صفر پروژه جاده سلامت پایان یافت.

او در ادامه به تکمیل 90 درصدی فاز یک خبر داد و گفت: در فاز یک فقط درگیر نقشه‌های بیس و زیر بیس هستیم.

صلواتی، گاز را مشکل زیرساختی این پروژه ذکر کرد و با تشریح اینکه در این بخش پروفیل زیردست را حل کردیم ولی بالادست مانده  و مشکل این مورد هم تا آخر این هفته رفع می‌شود، گفت: پیگیری اقدامات مروبط به تأسیسات نیز در مرکز استان اصفهان در حال اجرا است.

این کارشناس، قانونمند بودن کشور ایران را شاخصه‌ای خوب در مسیر مدیریت دانست و گفت: در هر حال  شهرستانها و شرکتهای شهرستان و استان  باید طبق قوانین استان عمل کنند.

او به سخت‌گیری استان اصفهان در  تهیه و اجرا قوانین اشاره کرد و  با تأکید بر اینکه حریم و فاصله زیرساختهایی چون آب، برق و گاز باید مشخص باشد، تصریح کرد: نظر استان اصفهان این است که این امور زیرساختی باید در دو بخش فاصله و حریم مشخص باشد.

کارشناس فنی و مشاور طرح جاده سلامت سمیرم، به موضوع ارزش توریسم در دو بخش داخلی و خارجی و نقش ان برای پیشرفت اقتصادی-اجتماعی سمیرم پرداخت و گفت: در صورت تحقق اکوتوریسم در سمیرم، بیمارستان این شهر نیز  هم به شهرک سلامت انتقال پیدا می‌کند.

او مدیر پروژه جاده سلامت بر ضرورت و لزوم ارتقای اقتصاد آبشار سمیرم  از توریستی به اکوتوریستی سخن گفت و خاطر نشان کرد: فکر می کنم بحث اقدام مشترک سمیرم را تا پایان قراردادمان تا پایان خردادماه، تحویل دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید