Iranian Agriculture News Agency

تا یک ماه آینده؛

بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری گیاهان دارویی کشور راه‌اندازی می‌شود

ایانا-فارس : مجموعه کشت و صنعت گیاهان دارویی و داروسازی اسپاد رایمون پاسارگاد" یک زنجیره تولید و فرآوری گیاهان دارویی است که از تولید تا استحصال و خالص‌سازی ماده مؤثره در این مجتمع صورت می‌گیرد.

بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری گیاهان دارویی کشور راه‌اندازی می‌شود

استاندار فارس در بازدید از مجتمع اسپاد رایمون پاسارگاد گفت: این مجموعه یک مجتمع دانش‌بنیان چند وجهی است که با بهره‌گیری از دانش بومی علاوه بر زنبورداری، تولید عسل و فرآوری گیاهان دارویی، در آموزش به بهره‌برداران نقش مؤثری دارد.

تبادار گفت: توجه خاص  به آب به‌عنوان یک بحران استانی در این زنجیره تولیدی قابل تحسین و تقدیر است، که در این راستا متخصصان با استفاده از دانش فنی بومی، آب‌شور منطقه را به آب قابل شرب و قابل‌استفاده در بخش کشاورزی تبدیل کردند و علاوه بر آن از پساب استخراجی در صنعت کودسازی استفاده می‌شود. این مجتمع به‌عنوان  الگو در سطح استان باید مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه این زنجیره تولید با حضور متخصصان در زمینه‌های مختلف از جمله آب، خاک، کشاورزی و بازاریابی؛ با آورده‌های مبتنی بر دانش‌بنیانی فعالیت می‌کند، افزود: زمینه صادرات محصولات این شرکت به کشورهای اروپایی و روسیه مهیا شده و در زمینه اعطا تسهیلات و سایر خدمات نیز استانداری نهایت همکاری را خواهد داشت.

مدیرعامل این شرکت در معرفی این مجتمع، با بیان اینکه این طرح در سه مرحله ساخته می‌شود گفت: مرحله نخست آن شامل تولید و فراوری گیاهان دارویی است و تا یک ماه آینده در زمینی به مساحت 20 هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

مصطفوی افزود: با بهره‌برداری از این طرح سالانه امکان فرآوری 200 هزار تن گیاهان دارویی ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این مجتمع به‌عنوان مهم‌ترین گام در تغییر الگوی کشت برای 200 نفر مستقیم شغل ایجاد می‌شود .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید