Iranian Agriculture News Agency

ایجاد ۹۰۰ هکتار گلخانه در استان تهران

تسهیل در صدور مجوز احداث گلخانه در استان تهران

ایانا-تهران : رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران توسعه کشت گلخانه‌ای را به عنوان محوری‌ترین برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد.

تسهیل در صدور مجوز احداث گلخانه در استان تهران

 ذوالفقاری گفت:  ایجاد ۹۰۰هکتار گلخانه تا پایان سال در استان هدف‌گذاری شده است؛ همچنین اصلاح و بازسازی ۱۶۰هکتار گلخانه و توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس به میزان ۱۰۸ هکتار را برای سال۹۷ در برنامه داریم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سازمان توسعه گلخانه‌ها درجهت مصرف بهینه آب است و در کشت‌های گلخانه‌‌ای مصرف آب نسبت به کشت فضای آزاد یک سوم است.

وی ادامه داد: تسهیل در صدور مجوزها، انعقاد قراردادها و ترغیب ومعرفی مدیران شهرستان‌ها برای جذب و معرفی سرمایه‌گذاران برای احداث گلخانه از جمله نکات مثبت برگزاری جلسات ستاد توسعه کشت گلخانه‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: همکاران ستادی و شعب بانک ها باید تمامی پرونده‌های موجود در شهرستان‌ها را رصد و تا مرحله انعقاد قرارداد موضوع را پیگیری کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز در خصوص میزان معرفی تسهیلات بخش باغبانی از محل اعتبارات طرح کارا گفت: تاکنون ۱۲۲طرح درسطح 7.120 هکتار تایید شده که میزان تسهیلات تایید شده از این طرح ها ۲۰۳۱۴۵۴ میلیون ریال است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید