Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر جهاد کشاورزی:

افتتاح خط تولید فرآوری‌های سیب‌زمینی در خراسان رضوی

ایانا-خراسان رضوی : با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه، خط تولید فرآوری‌های سیب‌زمینی (تولید چیپس، اسنک و...) کارخانه شهد پاک در کیلومتر ۲۰ جاده مشهد - چناران افتتاح شد.

افتتاح خط تولید فرآوری‌های سیب‌زمینی در خراسان رضوی

بر اساس گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، بهره‌برداری از ۱۲۳ طرح بخش کشاورزی استان خراسان رضوی به‌طور هم‌زمان از طریق ویدئو کنفرانس با فرمان روحانی، رئیس‌جمهور توسط وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

این طرح‌ها شامل 19 طرح آبیاری تحت‌فشار به مساحت شش هزار و 400 هکتار، افتتاح کشتارگاه صنعتی دام، افتتاح طرح گلخانه کارخانه سیمان، افتتاح 54 طرح توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به مساحت 22 هکتار، افتتاح 17 طرح در زیربخش‌های دام و طیور، صنایع تبدیلی و باغبانی، افتتاح 30 طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری به مساحت 10 هزار هکتار، افتتاح طرح زنجیره تولید و فرآورده‌های سیب‌زمینی است.

حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در گزارش بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های کشاورزی استان خراسان رضوی به رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس گفت: این پروژه‌ها در زیربخش‌های آب‌وخاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور و باغبانی با اعتباری معادل ۳۱۳ میلیارد تومان و 9.5 میلیون یورو اجرا می‌شود.

حجتی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای یک هزار و ۱۲۱ نفر در استان اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که نقش مؤثری در توسعه اقتصادی و بخش کشاورزی استان دارد.

وی اظهار کرد: باید حرکت خود به سمت زنجیره تولید در بخش کشاورزی را تسریع کنیم تا از بسیاری از نابسامانی چون تولید ضایعات و... جلوگیری کنیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید