Iranian Agriculture News Agency

خبر خوش برای کشاورزان

پرداخت کلیه مطالبات و غرامت خسارت کشاورزان طی دو روز آینده

ایانا-کرمانشاه : عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت: تا دو روز آینده کلیه مطالبات و غرامت خسارت کشاورزان کشور از طریق این صندوق پرداخت می‌شود.

پرداخت کلیه مطالبات و غرامت خسارت کشاورزان طی دو روز آینده

 

دکتر نیازعلی ابراهیمی‌پاک در جلسه بررسی وضعیت خسارت به باغ‌های استان در جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس، سیاوش طاهرخانی فرماندار تاکستان، زاهدپور مدیرکل بحران استان، نظری مشاور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور حضور داشتند، گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان کشور وارد شده است.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بابت غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

ابراهیمی‌پاک بیان کرد: از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان طلب کشاورزان از سال گذشته با غرامت بود که پرداخت شده است.

به گفته وی، در حال حاضر صندوق بیمه ۷۰ میلیارد تومان بابت غرامت به کشاورزان بدهکار است که طی دو روز آینده واریز خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی ادامه داد: از محل جبران خسارت سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان به مرغدارانی که با بیماری آنفلوآنزای مرغی درگیر بودند پرداخت شد.

ابراهیمی‌پاک یادآور شد: در حال حاضر به ازای هر هکتار باغ انگور ۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان بابت بیمه دریافت و در مقابل در صورت بروز خسارت بیش از پنج میلیون تومان به ازای هر هکتار پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۰ هزار باغ انگور تاکستان تنها پنج هزار و ۱۰۰ هکتار بیمه است.

ابراهیمی‌پاک خاطرنشان کرد: با هماهنگی و رایزنی با دولت و سازمان مدیریت بحران کشور درصدد جبران خسارت به کشاورزان خسارت‌دیده هستیم.

به گفته وی، بر اساس دستورالعمل بیمه ۸۰ درصد خسارت توسط دولت از محل صندوق بیمه و ۲۰ درصد نیز توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: کل مطالبات کشاورزان استان قزوین طی دو سال گذشته ۹۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۹۸ درصد آن پرداخت شده است.

ابراهیمی‌پاک به سیاست صندوق بیمه در ترغیب کشاورزان برای بیمه اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی بیمه پایه و پایین آوردن حق بیمه کشاورزان رغبت بیشتری برای بیمه دارند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید