Iranian Agriculture News Agency

رکورد تولید کلزای کشور در کرمانشاه شکسته شد

با حضور کارشناسان مدیریت هماهنگی ترویج کردستان به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی، نماینده شرکت بین المللی اورالیس فرانسه، جمعی از معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛ کیل گیری در یکی از مزارع کلزای روستای قاقلستان انجام و پس از طی مراحل قانونی اعلام شد که رکورد تولید کلزای ایران در این مزرعه شکسته شده است.

رکورد تولید کلزای کشور در کرمانشاه شکسته شد

با حضور کارشناسان مدیریت هماهنگی ترویج کردستان به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی، نماینده شرکت بین المللی اورالیس فرانسه، جمعی از معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛ کیل گیری در یکی از مزارع کلزای روستای قاقلستان انجام و پس از طی مراحل قانونی اعلام شد که رکورد تولید کلزای ایران در این مزرعه شکسته شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با توجه به کیفیت مناسب مزارع کلزای استان کرمانشاه؛ کیل گیری در یکی از مزارع نمونه شهرستان کرمانشاه انجام شد که با ثبت تولید 9 هزار و 271 کیلوگرم در هکتار، رکورد تولید کلزا در کشور شکسته شد . با انجام این رکورد گیری رکورد تولید کلزا در ایران که مربوط به سنوات قبل و با عملکرد حدود 8 هزار و 200 کیلوگرم و متعلق به اقلید استان فارس بود شکسته شد .

در سفری که کشاورز، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی از مزارع کلزا استان کرمانشاه داشت، وی به صراحت اعلام کرد که مزارع کلزا استان کرمانشاه حتما رکورد تولید کشور و حتی جهان را خواهد شکست و به همین دلیل مقرر شد که کیل گیری از مزارع نمونه کلزا استان با حضور نمایندگان رسمی وزارتخانه انجام شود که با حضور این مقامات کیل گیری انجام شده و پیش بینی معاون زراعت جهاد کشاورزی تحقق یافته و کرمانشاه رکورد دار تولید کلزا در واحد سطح شد .

این موفقیت حاصل تلاش کشاورزان، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به دلیل رعایت اصول فنی، علمی و کارشناسی است که در طول عملیات کاشت، داشت و برداشت انجام شد .

همچنین مشوق ها و حمایت‌های ویژه ای برای کلزاکاران توسط سازمان جهاد کشاورزی از جمله تامین بذور هیبرید فرانسوی، بیمه رایگان، نظارت مستمر کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی، خرید تضمینی و پرداخت به موقع وجوه کلزاکاران و... انجام شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید