Iranian Agriculture News Agency

ضرورت نظارت بر مراکز تولید و توزیع کود کشاورزی در قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: بر مراکز تولید و توزیع مواد کودی کشاورزی در استان باید کنترل ونظارت بیشتری شود.

ضرورت نظارت بر مراکز تولید و توزیع کود کشاورزی در قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر مراکز تولید و توزیع مواد کودی کشاورزی در استان باید کنترل ونظارت بیشتری شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مسعود ربانی درجلسه کارگروه کنترل نظارت و بازرسی کیفیت انواع موادکودی که با حضور مدیران وکارشناسان فنی جهاد کشاورزی ودستگاه ها ی اجرایی استان برگزار شد، بر افزایش و تسریع انجام فعالیت ها تاکید و افزود: هرنوع کودی که در کشورتولید و یا از خارج وارد می شود باید گواهی شده و دارای مجوز از مراجع تایید شده باشد .

وی با بیان اینکه استفاده از کود مناسب و تایید شده در کیفیت محصولات کشاورزی تولید شده نقش دارد، اظهار کرد: کنترل دقیق باید بر مراکز تولید وتوزیع کود انجام شود تا مواد کودی گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا محصول سالم تولید شود .

ربانی برلزوم اهمیت شناسایی ترکیب و انواع موادکودی توزیعی دراستان وکنترل و تطبیق بامجوزهای صادرشده مراکز توزیع تاکیدکرد .

وی انجام بازدیدهای موردی، بازدید و نمونه برداری از انبار اتحادیه های تعاونی درسطح استان و بازدید ازمراکزتولید کود دراستان در بخش خصوصی را ازاقدامات مهم انجام شده ذکر کرد .

این مقام مسئول برلزوم اهمیت بازدید ازمحل های تولید، توزیع و نگهداری کود برای کنترل ونظارت بیشتر تاکید کرد .

ربانی با تاکید بر اهمیت کنترل و بررسی کودهای تولید شده و صدور مجوز و لیبل ازمراکز تحقیقات تصریح کرد: توزیع کنندگان مواد کودی بخش کشاورزی باید کودهای مجاز و لیبل دار در بین کشاورزان توزیع کنند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید