Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان خبر داد:

عملکرد مطلوب جهاد کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: عملکرد سازمان در تولید محصولات کشاورزی در حوزه‌های مختلف به نحو مطلوبی انجام شد.

عملکرد مطلوب جهاد کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: عملکرد سازمان در تولید محصولات کشاورزی در حوزه‌های مختلف به نحو مطلوبی انجام شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومى سازمان جهاد کشاورزى استان سمنان، میرعماد با اشاره به عملکرد سازمان در تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان گفت: سه هزار و ۶۲۸ تن تولید دانه های روغنی جزو تعهدات این سازمان به وزارت کشور است.

وی افزود:عملکرد سازمان جهاد کشاورزی درتولید دانه های روغنی چهل هزار و ۱۲۸ تن پیش بینی شد که با پیشرفت ۱۱۴ درصدی در این حوزه مواجه شدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تعهد این سازمان در تولید ۵۱ هزار تن جو در سال گذشته خاطر نشان کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتی میزان عملکرد جهاد کشاورزی در تولید جو در استان سمنان ۵۸ هزار تن عنوان شده که با پیشرفت ۱۱۳ درصدی در این بخش مواجه هستیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در امور دام و طیور اذعان کرد: این سازمان در تولید تخم مرغ ۱۵ هزار تن تعهد داشت که در سال گذشته ۱۸ هزار تن تولید کرد کرد و در سال ۹۴ میزان تولید تخم مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بود که این آمار حاکی از پیشرفت مطلوب تولید تخم مرغ در استان سمنان است که مدیون راه اندازی واحد های تولیدی راکد هستیم.

میرعماد با بیان اینکه برای تولید آبزیان در سال گذشته بر روی هزار تن هدف گذاری کردیم افزود: در سال ۹۵ تولید آبزیان به ۹۷۰ تن رسید و این درحالی بود که تعهد سازمان جهاد کشاورزی برای تولید ۷۰۰ تن آبزی بود.

وی افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی را یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان جهاد کشاورزی در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: ضریب مکانیزاسیون در سال ۹۴ به ۱٫۴۳اسب بخار بود که تا پایان سال ۹۵ به ۱٫۸۵ اسب بخار رسید و در حدود ۳۰٫۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳۵ دستگاه تراکتور و کمباین به عرصه کشاورزی استان وارد شد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۴٫۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی برای نوسازی تجهیزات و خریداری ماشین آلات قرار گرفته است.

وی از پرداخت ۵۱ میلیارد تومان مجموع تسهیلات در استان سمنان برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی خبرداد و گفت: سال گذشته نرخ تسهیلات از سوی دولت از ۲۱ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت و هدف از این کار ارتقا کیفیت ماشین آلات بخش کشاورزی در استان سمنان بود.

میرعماد با اشاره به طرح های دولت در سال گذشته برای افزایش رونق تولید در بخش کشاورزی بیان کرد: تا پایان اسفند ماه سال گذشته ۵۴۹ واحد نیمه فعال و غیر فعال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

وی افزود: این واحد ها ۹۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و متوسط سرمایه گذاری برای هر واحد نیز ۱۷۵ میلیون تومان است و یک‌هزار و ۱۳۵ نفر اشتغالزایی انجام شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید