Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید توافقی کشمش تاکداران استان قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: باتصویب کمیته استانی خرید به ریاست استاندار قزوین، خرید توافقی کشمش تاکداران استان قزوین از 14 فروردین ماه توسط شرکت تعاونی باغداران شهرستان تاکستان انجام خواهد شد.

آغاز خرید توافقی کشمش تاکداران استان قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: باتصویب کمیته استانی خرید به ریاست استاندار قزوین، خرید توافقی کشمش تاکداران استان قزوین از 14 فروردین ماه توسط شرکت تعاونی باغداران شهرستان تاکستان انجام خواهد شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد افزود: براساس توافق انجام شده کشمش مرغوب تاکداران باقیمت هرکیلو 27 هزار ریال خریداری خواهد شد .

به گفته وی همچنین علاوه بر مبلغ 27 هزار ریال به ازای هرکیلو گرم کشمش مبلغ 5هزار ریال یارانه توسط دولت طی شیوه جداگانه به حساب باغداران واریز خواهد شد .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده و توافق با تاکداران درهنگام خرید به ازای هر کیلو کشمش مبلغ 10هزار ریال بصورت نقدی و مابقی 17 هزار ریال پس از فروش محصول به حساب باغداران واریز می شود .

متقی فرد خاطر نشان ساخت: در صورت فروش کشمش خریداری شده توسط شرکت تعاونی باغداران شهرستان تاکستان به بیش از مبلغ 27 هزار ریال پس از کسر هزینه های سرباری سود اضافه بر فروش به حساب باغداران نیزواریز خواهد شد .

وی در ادامه به سیاست های این سازمان در نظارت بر خرید کشمش باغداران اشاره کرد و گفت: کمیته نظارت استانی و شهرستانی متشکل از جهادکشاورزی، تعاون روستای بر نحوه خرید محصول تاکداران نظارت خواهند داشت .

به گفته وی طرح خرید توافقی کشمش باغداران استان با مباشری شرکت تعاونی باغداران شهرستان تاکستان و هماهنگی سازمان تعاون روستایی استان و مدیریت جهاد کشاورزی تاکستان انجام خواهد شد .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به اقدامات انجام شده برای راه اندازی صندوق کشمش در تاکستان اشاره کرد و یادآور شد: با تاسیس و راه اندازی صندوق کشمش در تاکستان مشکل تولید کنندگان کشمش بعداز تولید حل خواهد شد و این صندوق که متعلق به تولید کنندگان است که با مشارکت در خرید محصول اقدام به فروش و صادرات محصول خواهد کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید